مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از تصویب طرح ۲.۵ هکتاری پروژه پارک ملل همدان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵ 04 February 2015
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از تصویب طرح ۲.۵ هکتاری پروژه پارک ملل همدان خبر داد.

به گزارش تسنیم کارگروه گردشگری استان همدا با دو موضوع تصویب طرح سرمایه‌گذار برای ساخت در اراضی ۸.۵ هکتاری پارک ملل و خلع ید دو سرمایه گذار در مناطق نمونه گردشگری همدان برگزار شد.

ریحان سروش‌مقدم اظهار داشت: دو منطقه حیدره به سمت امامزاده محسن و گاماسیاب نهاوند تیرماه سال ۸۵ بعد از جلسه هیئت وزیران به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شدند.

سروش‌مقدم بیان کرد: منطقه نمونه حیدره به سمت امامزاده محسن به سرمایه‌گذاری به نام واثقی از شرکت شهر آفتاب سپرده شد و کلیات طرح باغ شهر آفتاب تصویب شد اما تاکنون شرکت باغ شهر آفتاب بعد از گذشت حدود ۸ سال اقدامی در این منطقه انجام نگرفته و به همین سبب موافقت‌نامه اصولی لغو می‌شود.

وی افزود: منطقه نمونه گردشگری گاماسیاب نهاوند نیز ۸ سال گذشته به سرمایه‌گذار منصور بدیعی واگذار شده بود که سرمایه‌گذار آن تاکنون اقدامی انجام نداده است، ضمن اینکه احداث سد گرین که بخشی از منطقه با راه‌اندازی این سد با آب پوشیده می‌شد از مشکلات عدم سرمایه‌گذاری در این مکان بود که استاندار همدان امسال ۳۰۰ میلیون تومان را برای ساماندهی منطقه، آسفالت، ایجاد آلاچیق و غیره تخصیص داد.

سروش مقدم با اشاره به اینکه حدود ۱۱۶۸ منطقه نمونه گردشگری در کشور مصوب شده است، افزود: در هماهنگی با استاندار، معاونت عمرانی و ریاست سازمان میراث فرهنگی خلع ید سرمایه‌گذاران این دو منطقه را در کارگروه مطرح و به تصویب رساندیم.

وی بیان کرد: بعد از خلع ید دو سرمایه گذار به پیشنهاد میراث فرهنگی برای تغییر سرمایه‌گذار در این مناطق اقدام می‌شود.

طرح ۲.۵ هکتاری از پروژه پارک ملل به تصویب رسید

ریحان سروش‌مقدم ضمن با طرح موضوع تصویب طرح سرمایه‌گذار پارک ملل در نزدیکی فرودگاه همدان اظهار داشت: شرکت عصر طلائی هگمتانه آماده سرمایه‌گذاری در این منطقه ۸.۵ هکتاری است.

سروش‌مقدم با اشاره به بررسی طرح اراضی پارک ملل گفت: برخی تصورات اشتباهی درباره واگذاری اراضی پارک ملل به طور رایگان به سرمایه‌گذار دارند که این تصورات از پایه غلط بوده و واگذاری اراضی به طور کاملا قانونی به سرمایه‌گذار انجام می‌شود که در این راستا اداره راه و شهرسازی با کارشناسی قیمت‌گذاری کرده و تمام مراحل به صورت قانونی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمام ضوابط برای واگذاری زمین به صورت قانونی انجام می‌گیرد، افزود: برای تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری، نحوه واگذاری اراضی به قیمت کارشناسی در صورت اجاره به شرط تملیک ۵ ساله با کاربری گردشگری در قانون به صراحت قید شده است.

سروش مقدم بیان کرد: فاز نخست طرح در۲.۵ هکتاری این پروژه تکمیل و مورد تصویب قرار می‌گیرد اما طرح ۶ هکتاری این پروژه ناقص است که مدت یک ماه برای ارائه طرح به سرمایه‌گذار داده می‌شود تا مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفته و سپس در کارگروه مطرح و به تصویب برسد.

نماینده شرکت عصر طلائی هگمتانه نیز با اشاره به اینکه این مجموعه بزرگ فرهنگی، تفریحی و توریستی در همدان با نام پارک ملل در دو بخش ۲.۵ و ۶ هکتاری احداث می‌شود، اظهار داشت: این مجموعه برای ۲ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم به همراه دارد.

محمود شرفخانی افزود: ۲.۵ هکتار از فضای این مجموعه برای ساخت یکصد سوئیت اقامتی ۳۵ تا ۴۰ متری و مدرن با نمای سنگی پیش بینی شده که بعد از شروع کار پروژه در مدت ۱۲ ماه به اتمام می‌رسد. فضای پارکینگ خودرو در مقابل سوئیت‍ها پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: در فضای ۶ هکتاری نیز مجموعه تجاری، ۲ هزار واحد پارکینگ، اداری، گالری، موزه، هتل ۵ ستاره و غیره طراحی شده که پیش بینی می‌شود این مجموعه در تابستان سال ۹۷ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه گردشگری محور توسعه استان همدان محسوب می‌شود و استان همدان امسال دومین همایش سرمایه گذایر بین المللی را برگزار کرد به نظر می‌رسد باید مسیر را برای فعالیت سرمایه‌گذاران ضمن در نظر گرفتن ضوابط هموار کرد.

در ادامه این نشست اعضای کارگروه پیشنهاد و انتقادات خود را مطرح کردند که پیشنهاد راه اندازی بخش سلامت در این مجموعه مورد بررسی قرار گرفت و مدیرکل راه و شهرسازی همدان نیز انتقاد خود را در زمینه مشخص نبودن طرح و نقشه و کامل نبودن آن به شیوه نامطلوبی بیان کرد که نماینده پروژه در این زمینه به وضوح موارد را شفاف سازی کرد.

در این کارگروه طرح ۲.۵ هکتاری پارک ملل همدان مورد تصویب قرار گرفت و طرح ۶ هکتاری نیز بعد از مهلت یک ماه برای تکمیل و بررسی مجدد در این کارگروه مطرح و به تصویب نهایی می‌رسد، ضمن اینکه سرمایه گذار دو منطقه نمونه گردشگری همدان در این کارگروه خلع ید شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار