استاندار خوزستان در بازدید خود به صورت زنده شاهد اجرای موسیقی علوانیه بودند و در این زمینه قول دادند تا نخستین آلبوم رسمی علوانیه با حمایت ایشان تولید و منتشر شود.
کد خبر: ۲۸۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 29 August 2016
نمایشگاه هفته دولت در محل نمایشگاه های بین المللی کلانشهر اهواز درحال برگزاری است.

سازمان های مردم نهاد نیز که همواره حضور فعالی در عرصه های مختلف داشته اند، امسال نیز در این نمایشگاه حضور بهم رساندند و فعالیت های خود را در معرض عموم بازدید کنندگان قرار داده اند.

 

سازمان های مردم نهاد حلقه واسطه میان دولت و جامعه

رضا فریدونی دبیر کمیته انجمن های مردم نهاد هفته دولت در استان خوزستان در این زمینه اظهار کرد: امسال به مناسبت نمایشگاه هفته دولت، علاوه بر کمیته های معمول، کمیته ای تحت عنوان "کمیته سمن ها و برنامه های جانبی” ایجاد شد.

وی افزود: یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید، بسترسازی برای حضور و بروز سازمان های مردم نهاد در امر توسعه پایدار بوده است.

فریدونی با بیان اینکه در این نماشگاه هفت الی هشت سازمان مردم نهاد حضور دارند، خاطرنشان کرد: هدف از حضور این سازمان ها در این نمایشگاه، جذب و بازدید مخاطبان عام در کنار مخاطبان خاص می باشد.

خانه سمن ها در اهواز ایجاد می شود/ تولید نخستین آلبوم موسیقی علوانیه با حمایت استاندار

دبیر کمیته انجمن های مردم نهاد هفته دولت گفت: به همین منظور یکی از راه هایی که احساس می کردیم، می توان دستاوردهای دولت را به آحاد مختلف مردم معرفی کرد، این بود که بستر حضور و ظهور تمامی اقشار مردم را با رنامه های عمومی فراهم نماییم.

رضا فریدونی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد حلقه واسطه میان دولت و جامعه هستند، خاطرنشان کرد: حضور NGO ها در نمایشگاه هفته دولت باعث تسهیل در معرفی دستاوردهای سازمان های دولتی به مردم می شود.

وی افزود: از تاکیدات استاندار خوزستان و ضرورتی که وی برای حضور سازمان های مردم نهاد در امر توسعه استان دارند، تشکر می نماییم.

 

هدف اصلی ما افزایش سطح آگاهی شهروندان جامعه است

فهیمه صیادی رئیس هیات مدیره سازمان مردم نهاد فانوس نیز در این حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد: سازمان مردم نهاد فانوس از سال ۸۵ و در زمینه فعالیت های شهروندی آغاز به کار کرد.

وی افزود: عمده فعالیت های این سازمان شامل، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و همچنین برگزاری کارگاه های مهارت و حقوق شهروندی می باشد.

صیادی در تشریح اهداف سازمان مردم نهاد فانوس عنوان کرد: اهداف اصلی ما شهروند پروری و افزایش سطح آگاهی شهروندان جامعه است.

رئیس هیات مدیره سازمان مردم نهاد فانوس در خصوص هدف از حضور در نمایشگاه هفته دولت گفت: سازمان های مردم نهاد که به عنوان رابط میان مردم و دولت شناخته شده اند، وظیفه دارند تا این ارتباط را با هر دو سطح حفظ کنند.

خانه سمن ها در اهواز ایجاد می شود/ تولید نخستین آلبوم موسیقی علوانیه با حمایت استاندار

وی افزود: همانگونه که مردم انتظاراتی از دولت دارند، دولت نیز از آنان انتظاراتی دارد، لذا هدف اصلی حضور ما در این نمایشگاه ایجاد ارتباط بیشتر با این دو نهاد خواهد بود.

صیادی در ادامه اظهار کرد: باتوجه به حوزه فعالیت سازمان مردم نهاد فانوس، یکی از فعالیت های میدانی ما برگزاری سمپوزیوم عکس با موضوع حقوق شهروندی بوده است.

وی گفت: از بین حدود ۲۶۱ عکس ارسالی، ۹۱ عکس چاپ شد و از این تعداد نیز ۲۱ عکس توسط هیات داوران ما برگزیده شدند که در اختتامیه نمایشگاه هفته دولت، به برگزیدگان نهایی جوایزی اهدا خواهد شد.

 

تولید نخستین آلبوم موسیقی علوانی با حمایت استاندار

قاسم منصور آل کثیر از فعالان میراث فرهنگی اظهار کرد: سازمان مردم نهاد ما به نام مجموعه فرهنگی گرگیعان فعالیت می کند اما در این نمایشگاه با نام غرفه میراث معنوی حضور پیدا کرده ایم.

وی افزود: بخش اعظمی از فعالیت های میراثی در حوزه میراث معنوی بوده است و میراث معنوی متاسفانه تاکنون مورد غفلت قرار گرفته بود.

آل کثیر با بیان اینکه میراث معنوی ظرفیت ایجاد پیوندهای عمیق و مستحکم میان فرهنگ های مختلف را دارد، خاطرنشان کرد: برای مثال تشابه فرهنگ ها میان مردم عرب ایران و مردم رشت و مردم همدان در حوزه اساطیر، جذابیت ویژه ای دارد.

این فعال فرهنگی گفت: برای استحکام بخشیدن به این پیوندها، ابتدا از زمینه میراث معنوی کودکان و موسیقی که زبان بین المللی و مشترکی است، آغاز به کار نموده ایم.

خانه سمن ها در اهواز ایجاد می شود/ تولید نخستین آلبوم موسیقی علوانیه با حمایت استاندار

وی در تشریح اهداف فعالیت های صورت گرفته عنوان کرد: مستند سازی میراث معنوی، ثبت میراث معنوی از جمله موسیقی علوانیه که قبلاً به ثبت ملی رسیده و اکنون نیز در فرآینده ثبت جهانی آن به عنوان میراث مشترک مردم عرب ایران و مردم عراق و همچنین ثبت آئین مذهبی گرگیعان که به مناسبت میلاد امام حسن (ع) برگزار می شود، از جمله اهداف ما می باشد.

آل کثیر با اشاره به بازدید استاندار خوزستان از غرفه خود گفت: آقای شریعتی در بازدید خود به صورت زنده شاهد اجرای موسیقی علوانیه بودند و در این زمینه قول دادند تا نخستین آلبوم رسمی علوانیه با حمایت ایشان تولید و منتشر شود.

 

هدف از حضور در نمایشگاه، ادای دین به دولت است

پرورش پرویزی رئیس هیات مدیره سازمان مردم نهاد رفتگران طبیعت استان خوزستان گفت: یکی از دستاورهای دولت یازدهم، باز کردن زمینه برای فعالیت سازمان های مردم نهاد در سالهای گذشته بوده است.

وی افزود: این NGO موفق شد با فعالیت هایی که با همکاری استانداری و سازمان های دیگر داشت، مجوز رسمی برای فعالیت های آتی را کسب نماید.

پرویزی خاطرنشان کرد: سازمان مردم نهاد رفتگران طبیعت خوزستان در زمینه فرهنگ سازی در خصوص پاکسازی منابع و محیط طبیعی فعالیت ی کند زیرا درحال حاضر، پسماند به یکی از معضلات بزرگ جهان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین فرهنگ سازی استفاده از حمل و نقل عمومی، فرهنگ سازی استفاده کمتر از کیسه های پلاستیکی زباله، آموزش در مدارس، حضور در بازارچه های خیریه، حضور در برنامه های درختکاری از دیگر فعالیت های این سازمان مردم نهاد است.

خانه سمن ها در اهواز ایجاد می شود/ تولید نخستین آلبوم موسیقی علوانیه با حمایت استاندار

پرویزی در خصوص حضور سازمان های مردم نهاد در این نمایشگاه اظهار کرد: به نظر بنده این دولت لیاقت این را داشت که ما برای معرفی فعالیت هایمان در نمایشگاه هفته دولت حضور داشته باشیم و دین خود را به دولت ادا کنیم.

رئیس هیات مدیره سازمان مردم نهاد رفتگران طبیعت خوزستان با اشاره بازدید استاندار خوزستان از غرفه سازمان های مردم نهاد عنوان کرد: باتوجه به اینکه سازمان های مردم نهاد خودکفا هستند و مکانی برای برگزاری جلسات و هم اندیشی های خود ندارند، استاندار محترم در این بازدید قول در اختیار قرار دادن مکان مناسب برای فعالیت این NGO ها به ما دادند.

وی افزود: علاوه بر مشکل مکان، سازمان های مردم نهاد با مشکلات مالی دسته  پنجه نرم می کنند که آقای شریعتی در این خصوص قول همکاری سایر دستگاه ها برای در اختیار قراردادن امکانات را دادند.

 

خانه سمن ها در اهواز ایجاد می شود

 در خلال برگزاری این نمایشگاه، خانم دکتر مریم محبی فعال امور سمن های استان با حضور در غرفه این سازمان های مردم نهاد، اظهار کرد: در جلساتی که با حضور استاندار خوزستان برگزار شد، مشکل نبود خانه سمن ها مطرح شده است.

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته، مقرر شد، تا زمانی که مکان ویژه ای با عنوان خانه سمن ها ایجاد شود، محلی از سوی استانداری در اهواز برای فعالیت های سازمان های مردم نهاد در نظر گرفته شود.

مریم محبی در خصوص سمن های کارآفرین خاطرنشان کرد: آقای استاندار قول دادند تا تسهیلاتی با بهره های سه تا پنج درصد در اختیار سازمان های مردم نهاد با اولویت سمن های کارآفرین قرار گیرد.

خانه سمن ها در اهواز ایجاد می شود/ تولید نخستین آلبوم موسیقی علوانیه با حمایت استاندار 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار