خرید و فروش سنبل آبی در مازندران ممنوع شد.
کد خبر: ۲۹۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰ 05 September 2016
به گزارش میزان، میلاد بهرامی مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران گفت: خرید و فروش سنبل آبی به دلیل مشکلات اقتصادی و تاثیر منفی بر گردشگری، اکوتوریسم، زیست پرندگان و از بین بردن منابع آبی و اراضی کشاورزی مازندران ممنوع شد.
 
بهرامی با بیان اینکه سنبل آبی گونه گیاهی مهاجم و غیربومی در مناطق شمالی کشور است، گفت: آثار زیانبار سنبل آبی کشت برنج و سلامت جامعه را مورد تهدید قرار می ‌دهد.
 
وی همچنین از تشکیل کمیته تخصصی با هدف مقابله با گونه مهاجم سنبل آبی در مازندران خبر داد و گفت: برای مقابله با گونه مهاجم سنبل آبی با همکاری جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شیلات، پدافند غیرعامل استانداری و محیط زیست تشکیل شد تا اقدام لازم برای جلوگیری از گسترش این گونه مهاجم و غیربومی در استان انجام شود.
 
وی با بیان اینکه در برخی شهرستان‌های استان ، گونه مهاجم سنبل آبی خرید و فروش می شود ، افزود: در یکی از اقدامات 35 شاخه از گونه مهاجم سنبل آبی هنگام فروش در میدان طالقانی شهرستان قائم‌ شهر جمع آوری شد.
 
مدیر روابط عمومی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست مازندران، سنبل آبی را دارای قابلیت گسترش سریع و غیر قابل مهار دانست و گفت: این گونه گیاه مهاجم و مخرب محیط زیست در مدت زمان کوتاهی بخش‌های وسیعی از تالاب و آب ‌بندان ‌ها را در اختیار می ‌گیرد و مانع رسیدن اکسیژن به آبزیان می ‌شود.
 
بهرامی رشد سریع گیاه مهاجم سنبل آبی را در آب ‌بندان‌ آغوزبن بابل قابل رویت دانست و گفت: در حال حاضر با استفاده از وسایل خاکبرداری حاشیه تالاب آغوزبن بابل پاکسازی شد.
وی گفت: به جز آب‌ بندان آغوزبن بابل گیاه مهاجم سنبل آبی در سایر منابع آبی مازندران دیده نشد.
 
این گونه مهاجم از امریکای لاتین وارد کشورمان از جمله نقاطی از گیلان و مازندران شده است.
برچسب ها: سنبل آبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار