استاندار کرمانشاه خبر داد:
استاندار کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی اتصال کردیدور گردشگری بیستون به طاق‌بستان در سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۹۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 08 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،اسدالله رازانی در جلسه کارگاه بین‌المللی مدیریت گردشگری پایدار محوطه میراث جهانی ایران که در کاروان‌سرای گردشگری بیستون برگزار شد،اظهار داشت: امروز با نگاه به عظمت و اهمیت آثار تاریخی استان کرمانشاه، به‌ویژه کتیبه بیستون و جایگاه آن در دیدگاه گردشگران ملی و بین‌المللی در جهان افتخار می‌کنیم.
استاندار کرمانشاه بیان کرد: کتیبه بیستون در نوشته‌های چرمی و تاریخی هم ثبت شده است تا این میراث گران‌قدر در طول هزاره‌های تاریخ همچنان به زیبایی باقی بماند.
این مسؤول خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه در مسیر ارتباطی جاده شرق و غرب قرار دارد و طی سال‌های متمادی کاروان‌های عبوری جاده ابریشم و جاده شاهی از این مسیر عبور می‌کردند.
استاندار کرمانشاه به ویژگی پنج ستون و 76 بند در کتیبه بیستون به‌عنوان بزرگ‌ترین کتیبه سنگ نوشته در جهان اشاره و بیان کرد: کشور ایران سابقه فرهنگ و تمدن غنی دارد و از معدود کشورها در حفظ پیوستگی فرهنگی و سرزمینی در همه ادوار تاریخ است.
وی با اشاره به کشمکش‌های تاریخی و هجوم اسکندر مقدونی و لشکر مغول در سال‌های دور در خاورمیانه، گفت: کشور ایران هنگامی که زیر سیطره حکومت سلوکیان و... در معرض هجوم اقوام بیگانه بود، توانست در طول تاریخ پیوستگی سرزمینی و زبانی خود را حفظ کند.
به گفته رازانی، کشور باستانی مصر در گذشته تاثیرپذیر از دین و زبان اقوام حکومت اسلامی بود، اما ایران در دوره خلافت اسلامی توانست پیوستگی فرهنگی کشور را حفظ کند.
وی با بیان اینکه در پرتو آثار بیستون گزارش کامل تاریخی کشور ما دیده می‌شود، تاکید کرد: آثار باستانی تخت جمشید برای معرفی حکومت و هخامنشیان ساخته شد که بعدها تخریب‌هایی در آن ایجاد شد،در حالی‌که این آثار به‌عنوان گنجینه‌های ارزشمند تاریخی برای حفظ و نگه‌داری ساخته شده است.
رازانی خاطرنشان کرد: امیدورایم استان کرمانشاه پس از موفقیت کشور در برجام بتواند وارد داد و ستد‌های اقتصادی شود و دروازه‌های باغ توریسم فرهنگی را به روی جهان باز کند.
این مسؤول به توافقات اولیه برای تخصیص اعتبارات با مسؤولان کشوری برای رونق صنعت گردشگری در استان اشاره کرد و افزود: با جدیت پیگیر توسعه ارتباطی صنعت گردشگری با حفظ  پیشینه و گنجینه‌های آثار باستانی و پتانسیل‌های گردشگری هستیم و در این راستا به کمک میراث فرهنگی کشور و تخصص نهادهای بین‌المللی یونسکو نیاز داریم.
رازانی از برنامه‌ریزی برای اتصال مجموعه گردشگری بیستون به طاق‌بستان به‌عنوان کریدور گردشگری در 25 کیلومتر کرمانشاه خبر داد و افزود: این طرح به تصویب رسیده است و با حضور مشاوران متخصص بین‌المللی صنعت گردشگری در سال‌جاری وارد کار اجرایی و در آینده به محوطه تاریخی معبد آناهیتا متصل می‌شود.
استاندار کرمانشاه اظهار داشت: امیدواریم با استفاده از تجارب مشاوران و کارشناسان بین‌المللی و با برگزاری این کارگاه‌های تخصصی در شناسایی پتانسیل‌های گردشگری کرمانشاه نقش خوبی ایفا کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار