رئیس دبیرخانه کمیسیون فرهنگی اجتماعی کلانشهرها و مراکز استانهای کشور:
معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز به دلیل ثبات و کارآمدی مدیریتی الگوی مناسبی برای سایر کلانشهرها به شمار می آید.
کد خبر: ۲۹۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 10 September 2016
عادل مزاری رئیس دبیرخانه کمیسیون فرهنگی اجتماعی کلانشهرها و مراکز استانهای کشور  درخصوص عملکرد معاونت فرهنگی اجتماعی کلانشهر اهواز اظهار کرد: یکی از مجموعه های موفق ما در حوزه فرهنگی اجتماعی کلانشهرهای کشور، معاونت فرهنگی اجتماعی اهواز است.

وی افزود: برخی معاونت های فرهنگی اجتماعی کلانشهرها به علل گوناگون مانند عدم هماهنگی شورای شهر و شهرداری و یا بودجه ناکافی ضعیف عمل می کنند.

مزاری تصریح کرد: از سویی دیگر برخی کلانشهرها که هم دارای معاونت فرهنگی اجتماعی و هم سازمان فرهنگی، هنری ورزشی هستند اما متأسفانه بین آنها تداخل وجود دارد که در روند اجرای امور تأثیر منفی می گذارند اما خوشبختانه اهواز چنین مشکلی را شاهد نیستیم و شاهد هماهنگی و انسجام فعالیتهای این دو هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از نکات مثبت کلانشهر اهواز ثبات مدیریتی در این معاونت است، یادآور شد: شاهد هستیم که برخی کلانشهرها هر سال معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری را تغییر می دهند که این امر بازخورد منفی دارد اما در کلانشهر اهواز مدیریت خوبی می شود.

رئیس دبیرخانه کمیسیون فرهنگی اجتماعی کلانشهرها و مراکز استانهای کشور با اشاره به اینکه کلانشهر اهواز در این خصوص الگویی برای سایر شهرها است، خاطر نشان کرد: بسیاری از کلانشهرها در این معاونت بودجه بیشتری از اهواز دارند اما به تناسب این بودجه اقدامات فرهنگی و اجتماعی صورت نگرفته است.

وی دیگر نقطه قوت این معاونت را در کلانشهر اهواز، اجرای برنامه های مقطعی مانند همایش پیرغلامان حسینی دانست و گفت: در حوزه ورزش، سراهای محله ای، فرهنگسراها و ایجاد کتابخانه ها شاهد اقدامات خوبی هستیم. ضمن آنکه در بحث انتقال تجربه نیز پیگیری خوبی از سوی مدیران شهرداری کلانشهر اهواز وجود دارد.

مزاری با بیان اینکه خوزستان و کلانشهر اهواز مشکلات خاص خود را دارد، ادامه داد: اگرچه شاهد اقدامات خوبی از سوی شهرداری بوده ایم اما با همکاری تمام مدیران و استانداری خوزستان می توان امکانات بهتری فراهم کرد. باید قبول کرد که ما در بازسازی ویرانی های جنگ موفق نبوده ایم.

وی اظهار کرد: مردم استان خوزستان با مشکلاتی مانند بیکاری، اعتیاد، ریزگردها و گرمای هوا دست و پنجه نرم می کنند از همین رو شهرداری ها باید در زمینه نشاط عمومی در جامعه تلاش بیشتری داشته باشند که معاونت فرهنگی و اجتماعی کلانشهر اهواز می تواند الگوی خوبی برای سایر شهرستان های استان خوزستان باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار