مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر گنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست از بروز پدیده مگس‌های سفید همزمان با گرم‌شدن هوا در ایران خبر داد.
کد خبر: ۲۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 02 May 2015
علیرضا نادری در گفت‌وگو با فارس‌، درخصوص بروز پدیده مگس سفید با گرم شدن هوا در کشور گفت: مسلماً این اتفاق دوباره خواهد افتاد و تا کنون در جنوب تهران نیز مشاهده شده است و احتمالاً پدیده مگس سفید با گرم شدن هوا افزایش یابد و طغیان این مگس‌ها را در کشور شاهد باشیم.
مسئول بخش حشرات سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با فارس:

مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر گنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه این مگس‌ها بیماری زا نیستند ولی باعث آزار و اذیت می‌شوند، افزود: باید دستگاه‌های مسئول جمع شوند و کمیسیونی برای مقابله با این پدیده تشکیل شود زیرا در سال گذشته در 4 استان البرز، قزوین، کرمان و تهران شاهد پدیده مگس سفید بودیم.

وی در تشریح نحوه زندگی این حشرات گفت: حشره مگس سفید که به آنها عسلک پنبه نیز گفته می‌شود حتی درگیاهان تزئینی هم زندگی می‌کنند و شیره فرآورده گیاه را می‌خورند و باعث خشکیدگی آن می‌شوند و باغدارها سم‌پاشی می‌کنند که این برای ما خطرناک است. 

نادری با اشاره به اینکه هنوز منشاء حضور مگس های سفید را پیدا نکرده‌ایم گفت: در سال قبل شهرداری اقدام به نصب کارت‌های زرد چسبناکی بر روی درختان می‌کرد که یک کمک ناچیزی محسوب می‌شد و 700 تا 1000 مگس سفید به این کارت‌ها می‌چسبید اما هیچ سازمان و نهاد دیگری در این زمینه کمکی نکرد.

مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر گنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هنوز سازمان محیط زیست و سازمان‌های دیگر به ما ماموریت نداده‌اند که روی این پدیده تحقیق و کار کنیم گفت: مردم هیچ کاری در قبال بروز این پدیده و مقابله با آن نمی‌توانند انجام دهند و تنها کاری که از دستشان برمی‌آید این است که کارت‌های زرد چسبناک را از مراکز کشاورزی و شهرداری‌ها بگیرند و در حیاط خانه‌ها نصب کنند تا حداقل بتوانند 20 تا 30 درصد از این مگس‌ها را از بین ببرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار