مدیر کل دامپزشکی استان ایلام گفت: در سال گذشته دو هزار و ۴۰۰ تن خوراک دام در بین دامداران استان توزیع شده است.
کد خبر: ۳۰۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸ 06 October 2016
 ۴۸ هزار تن فرآورده های دامی طی سال گذشته در مرز مهران به عراق صادر شده است.

به گزارش تابناک ایلام، وهاب پیرانی صبح روزچهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سالانه ۱۸ عملیات مشترک برای کنترل بیماری بین دام و انسان در استان انجام می شود.

پیرانی با اشاره به اینکه استان ایلام از بالاترین جمعیت دامی استان برخوردار است، گفت: وجود دو اقلیم ییلاق و قشلاق در استان سبب شده است که دامداران استان به استان های دیگر مهاجرت نکند و در داخل استان ییلاق قشلاق صورت گیرد.

پیرانی افزود: ارزش سرمایه دامی در استان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و سالانه حدود۱۷۰ هزار تن انواع محصولات دامی به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان در استان تولید می شود.

وی در ادامه به اهمیت وجود مرز در استان اشاره کرد و عنوان کرد: امنیت مرز سبب شده بیشترین صادرات فرآورده های دامی در مرز مهران صورت گیرد.

مدیر کل دامپزشکی استان ادامه داد: در سال گذشته ۴۸ هزار تن انواع فرآورده های خام دامی از مرز مهران به کشور عراق صادر شده است.

پیرانی تصریح کرد: در بحث نظارت قبل و بعد از کشتار در سال گذشته ۷۰ هزار مورد و در سال جاری ۲۶ مورد بازدید در سطح استان انجام شده است که در مجموع  ۹۶ هزار بازدید می توان عنوان کرد.

وی مهمترین اقدامات در حوزه فنی دامپزشکی استان را نظارت بهداشتی و قرنطینه بر تمامی محموله های صادراتی دام زنده از طریق سیستم یکپارچه و سامانه ردیابی دام زنده و فرآورده های خام دامی و همکاری با ستاد قاچاق کالای استان عنوان کرده است.

وی افزود: در سال گذشته هفت تن فرآورده های خام دامی آلوده در استان کشف شده است که از این تعداد چهار میلیون دام طیور، ۴۰هزار قطعه مرغ و در مجموع ۱۶ تن فراوردهای تاریخ گذشته از سطح شهرستان ها جمع آوری و معدوم سازی  شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار