مدیر‌عامل آبفای روستایی کرمانشاه خبر داد
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه از اختصاص 29 میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی در راستای تکمیل پروژه‌های آبرسانی در سطح روستاهای این استان خبر داد و گفت: آبرسانی به 117 روستا در استان کرمانشاه در دستور کار است.
کد خبر: ۳۲۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 30 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،ایرج شهبازی اظهار داشت: در حال‌حاضر از 2‌ هزار و 602 روستای دارای سکنه استان کرمانشاه یک‌هزار و 780 روستا زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان است و از آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار هستند.

وی شاخص بهره‌مندی روستا‌های استان از آب آشامیدنی سالم را بیش از 79 درصد عنوان کرد و گفت: میانگین کشوری شاخص بهره‌مندی آب در روستاهای 77.2 درصد بوده که بهره‌مندی روستا‌های استان کرمانشاه از میانگین کشور بالاتر است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه از اختصاص 500 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی در راستای تکمیل پروژه‌های آبرسانی در سطح روستا‌های کشور خبر داد و گفت: بحث آبرسانی به 2 هزار روستا در سطح کشور از محل صندوق توسعه ملی در دستور کار است.

این مسؤول سهم کرمانشاه را از این میزان اعتبار در راستای تکمیل پروژه‌های آبرسانی روستاهای استان را 29 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: آبرسانی به 117 روستا در استان کرمانشاه از محل صندوق توسعه ملی تا پایان فصل تابستان سال 96 در دستور کار است.

شهبازی با بیان اینکه تا‌کنون آبرسانی به 60 روستا در استان کرمانشاه شروع شده است، ادامه داد: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مصالح مورد نیاز از جمله لوله، شیرآلات و... همه از تولیدات داخلی خریداری شده است.

وی به 815 روستا بالای 20 خانوار در شهرستان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: از این تعداد 530 روستا زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی است و عملیات اصلاح شبکه روستایی را نیز امسال در دستور کار داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار