مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان اینکه ذهنیت مثبتی نسبت به کار در کشور وجود ندارد، گفت: مادامی که این ذهنیت تغییر نکند فرهنگ کار هم اصلاح نمی‌شود.
کد خبر: ۳۳۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 18 November 2016

به گزارش تابناک و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ابراهیم رحیمی زنگنه شامگاه پنج شنبه در کارگاه آموزشی «فرهنگ کار و کارآفرینی» در بخش جنبی نمایشگاه کتاب کرمانشاه با بیان اینکه رفتار نشات گرفته از ذهنیات است، گفت: تا زمانی که ذهنیات تغییر نکند تغییری در رفتار و فرهنگ هم رخ نمی‌ دهد.

وی، با بیان اینکه ایران سالها تحت سلطه حکومت‌های مستبد قرار داشته است، گفت: این سلطه طولانی ‌مدت استبداد موجب شده تا با وجود گذشت بیش از سی و چند سال از انقلاب اسلامی هنوز مردم همان ذهنیت گذشته را داشته و به اموال دولتی صدمه بزنند و بی ‌خیال حفظ اموال عمومی باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون اصلاح این ذهنیت سالها و دهه‌ها فرصت می‌برد و این امر نیازمند فرهنگ سازی و برنامه های جدیتری است تا بتوان به این روند اصلاح ذهنیت مردم سرعت داد.

وی گفت: مصرف جمعیت ٨٠ میلیونی کشور ما در برخی موارد با جمعیت یک میلیاردی کشور چین برابری می‌کند و به طور قطع این امر ناشی از ذهنیت منفی مردم است که از حکومت‌های استبدادی گذشته به ارث برده‌اند و باید این ذهنیت بی تفاوتی نسبت به اموال عمومی و دولتی اصلاح شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه، بر لزوم اصلاح ذهنیت جامعه در همه زمینه ها در جهت رفع مشکلات تاکید کرد و افزود: استان کرمانشاه در حالی رتبه اول بیکاری را دارد که چیزی از منابع گرفته تا نیروی انسانی و زیرساخت‌ها کم ندارد.

وی افزود: متاسفانه در استان ما ذهنیت مطلوبی نسبت به فرهنگ کار وجود ندارد و به طور مثال زمانی که وام اشتغال داده می‌شود افراد به جای ایجاد شغل تنها پی سود هستند و وارد کارهای دلالی و خرید خودرو شده و به هیچ چیز جز سود خود فکر نمی‌کنند.

رحیمی زنگنه با اشاره به فرهنگ کار در ژاپن، گفت: این کشور از فرهنگ مترقی کار برخوردار است و ذهنیت مثبتی نسبت به کار و سخت کوشی و کارآفرینی در این کشور وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه، افزود: اگر ظرف مدت کوتاهی منابع کشور ما در اختیار مردم ژاپن قرار گیرد و آنها سرزمینی به وسعت کشور ما در اختیار می داشتند به طور قطع رشد کشور آنها نسبت به وضعیت فعلی که دارند چند برابر می‌شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار