رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه:
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: 80 هزار قطعه از طیور روستایی این شهرستان در 350 روستا علیه بیماری نیوکاسل با همکاری بسیج سازندگی به صورت رایگان واکسینه می‌شوند.
کد خبر: ۳۳۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 23 November 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه، تورج کرمیان صبح امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح واکسیناسیون طیور روستایی در 350 روستای شهرستان کرمانشاه خبر داد.

وی با اشاره به اجرای این طرح در 12 استان کشور گفت: در شهرستان کرمانشاه نیز با توجه به اولویت‌بندی صورت گرفته طرح مذکور در روستاهای دارای جمعیت بیشتر طیور، کانون‌های سابق این بیماری و مناطق پرخطر از لحاظ بیماری اجرا می‌شود.

کرمیان اضافه کرد: با اجرای این طرح در شهرستان کرمانشاه بالغ بر 80 هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل از طریق واکسن خوراکی مقاوم به حرارت واکسینه می‌شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه هدف از اجرای این طرح را ایجاد مقاومت در طیور روستایی و جلوگیری از بروز بیماری نیوکاسل در واحد‌های پرورش صنعتی عنوان کرد.

وی در مورد اقدامات شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه برای اجرای این طرح تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته و با همکاری بسیجیان مقیم روستا به ازای هر دو روستا یک اکیپ دو نفره کار واکسیناسیون طیور را انجام می‌دهند.

به گفته کرمیان، 350 نفر از برادران بسیجی مقیم روستا در اجرای این طرح در شهرستان کرمانشاه که همزمان با هفته بسیج و در پنجم بهمن‌ماه اجرا می‌شود، مشارکت دارند.

این مسؤول برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی برای مشارکت‌کنندگان در طرح واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان کرمانشاه را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

وی به صاحبان طیور روستایی توصیه کرد: در پنجم آذرماه طیور خود را از لانه خارج نکنند تا با افزایش تشنگی، رغبت بیشتری به آشامیدن واکسن داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار