جوابیه سازمان تعاون روستایی خوزستان به مطلب تابناک؛
این مدیریت هم اکنون کار ساماندهی ، هدایت ، حمایت و نظارت بر بیش از 300 تشکل تعاونی روستایی و کشاورزی را به عهده دارد و در حال حاضر با خرید بیش از 550 هزار تن محصول استراتژیک گندم به نرخ تضمینی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و طی چند سال گذشته اتحادیه ها و شرکت های تحت نظارت این مدیریت رتبه های برتر استانی و کشوری را به خود اختصاص داده اند
کد خبر: ۳۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 10 May 2015
مدیرمسئول محترم خبرگزاری تابناک

باسلام

احتراما در خصوص مطلب منتشره در تاریخ 16/02/94 تحت عنوان (( مدیریت سازمان تعاون روستایی خوزستان در هاله ای ای از ابهام؛40هزار هکتار کشاورزی جفیر به کجا رسید؟ )) خواهشمند است جوابیه زیر را با توجه به ماده 23 قانون مطبوعات جهت تنویر اذهان خوانندگان محترم درج فرمایید:

ذکر نکاتی چند بشرح ذیل الذکر ضرورت دارد؛
1- اتحادیه تعاونی تولید ایثارگران استان خوزستان در سال 1374 در راستای احیاء و آبادانی اراضی منطقه جفیر و اشتغالزایی ایثارگران توسط فرمانده کل سپاه وقت و وزارت جهاد کشاورزی تشکیل گردید که تا سال 1392 زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان بوده و از اواخر سال 1392 تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی استان خوزستان قرار گرفته است این مدیریت بر اساس وظیفه قانونی خود که کار هدایت حمایت و نظارت بر فعالیت های تشکل های تعاونی را به عهده دارد اقدامات ذیل را انجام داده است.

الف – ساماندهی 16 شرکت تعاونی و یک اتحادیه ب – برگزاری مجامع عمومی و برگزاری انتخابات اعضای هیئت مدیره. ج- ثبت اساسنامه شرکت های 16 گانه ایثاردر اداره ثبت شرکت ها. د- حسابرسی کلیه اسناد و حسابهای مالی اتحادیه ایثارگران از سال 74 تا 92 . ه – برگزاری جلسات متعدد جهت رفع مشکلات ایثارگران عضو اتحادیه . و- برگزاری جلسات متعدد با سازمان آب و برق ، بنیاد شهید ،سپاه حضرت ولی عصر ، جهاد نصر و... جهت حل مشکلات شرکت های 16 گانه ایثارگران.

2- از سال 1374 که این شرکت ها تشکیل شده اند در اساسنامه آنها تعداد اعضای هیئت مدیره 7 نفر قید شده است.

3- عمده مسائل و مشکلات اجرای طرح 40 هزار هکتاری جفیر مربوط به سال های قبل 92 می باشد که این اتحادیه زیر نظر این مدیریت نبوده، می باشد. که همواره مسئولین و کارشناسان این مدیریت پیگیر حل مشکلات این شرکت ها می باشند.

4- تخلفات صورت گرفته در خصوص واگذاری و اجاره زمین های طرح 40 هزار هکتاری جفیر مربوط به سالهایی می باشد که این اتحادیه زیر نظر مدیریت تعاون روستایی نبوده اگر چه مسئولین اتحادیه مذکور از طریق مراجع قضایی پیگیر بحث متخلفین و معارضین می باشند.

5- وظیفه مدیریت تعاون روستایی خوزستان در خصوص این اتحادیه کار اجرایی نمی باشد بلکه هدایت حمایت و نظارت بر فعالیت های این شرکت ها می باشد و کار های اجرایی این تشکل ها شامل مسائل و مشکلات مربوط به آب و خاک به عهده سازمان آب و برق ، جهاد کشاورزی ، جهاد نصر و ... می باشد.

6- مدیریت تعاون روستایی خوزستان آنچه که طبق قانون در خصوص این شرکت ها عهده دار بوده را انجام داده است و اینکه نگارنده محترم ادعا می نمایند به دلیل بازنشستگی مدیر این سازمان تزلزل مدیریتی ایجاد شده و امکان رتق و فتق امورات و رفع مشکلات این اتحادیه وجود ندارد ضروری است متذکر شویم که این مدیریت هم اکنون کار ساماندهی ، هدایت ، حمایت و نظارت بر بیش از 300 تشکل تعاونی روستایی و کشاورزی را به عهده دارد و در حال حاضر با خرید بیش از 550 هزار تن محصول استراتژیک گندم به نرخ تضمینی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و طی چند سال گذشته اتحادیه ها و شرکت های تحت نظارت این مدیریت رتبه های برتر استانی و کشوری را به خود اختصاص داده اند.

7- نگارنده مدعی شده است رئیس این سازمان بازنشسته شده است که این مطلب و کلیه مطالب ادعا شده در گزارش درج شده کذب محض بوده و به اطلاع می رساند مدیر این سازمان دارای مدرک کارشناسی ارشد می باشد و تا 35 سال قادر به ادامه خدمت می باشد.

8- از ابتدای واگذاری این اتحادیه به این مدیریت و انجام حسابرسی توسط حسابرسان خبره و ساماندهی این شرکت ها و جلوگیری از نفوذ بعضی اشخاص همواره مدیریت و کارشناسان این سازمان در معرض تهمت ها و توهین های زیادی بوده اند که اعلام میکنیم جهت حفظ حقوق ایثارگران تا آخر ایستاده ایم و اجازه سوء استفاده به اشخاص سودجو داده نخواهد نشد.
در پایان چناجه این خبرگزاری عذر خواهی رسمی ننماید در مراجع قضایی پیگیری جدی جهت احقاق حقوق این سازمان و ایثارگران خواهد شد.

سید عابدین موسوی
روابط عمومی مدیریت تعاون روستایی خوزستان

توضیح تابناک؛
از پاسخگویی و توضیحات سازمان تعاون روستایی تشکر می کنیم و امیدواریم روحیه تعامل و پاسخگویی به رسانه ها در سرلوحه کار سایر سازمانها و دستگاهها نیز قرار بگیرد. در خصوص جوابیه مزبور هم باید گفت در مطلب تابناک ادعایی مبنی بر دخالت سازمان تعاون روستایی استان در تخلفات صورت گرفته در زمینه فعالیت تعاونی ایثارگران و یا اینکه تخلفات گذشته زیرنظر این سازمان اتفاق افتاده باشد، نگردیده است. همانطور که در جوابیه سازمان هم مورد اشاره قرار گرفته در گذشته تخلفاتی در زمینه واگذاری و اجاره اراضی در برخی تعاونی ها صورت گرفت که امیدواریم دستگاههای مسئول، سازمان تعاون روستایی و اتحادیه مزبور در جهت دفاع از حقوق ایثارگران و بیت المال بررسی و پیگیری های لازم را انجام بدهند.

در زمینه تعداد اعضای هیئت مدیره، تا جایی که خبرنگار تابناک کسب اطلاع نموده در اساسنامه تیپ وزارتخانه و همچنین اساسنامه ثبت شده در اداره ثبت، تعداد اعضای هیئت مدیره باید شامل 5 عضو اصلی و دو عضو علی البدل باشد و لذا اگر نفر ششم و هفتم بعنوان عضو علی البدل و بدون حق رای در هیات مدیره عضویت دارند بحثی نیست ولی اگر بعنوان عضو اصلی به فعالیت مشغولند و در رای گیری ها شرکت می نمایند خلاف اساسنامه خواهد بود که امیدواریم سازمان تعاون روستایی ضمن ارائه تذکرات لازم، اقدام لازم را در این زمینه انجام بدهد. اگر هم طبق اساسنامه مزبور، تعداد اعضای اصلی7 نفر است خوشحال می شویم مراتب و مستندات لازم در این خصوص در اختیار این سایت قرار گیرد تا جهت شفاف سازی به مخاطبان اطلاع رسانی نماییم.

در پایان، لازم است یاداور شویم در مطلب مذکور صرفا، هدف تشویق به حمایت از اتحادیه ایثارگران و کمک به اجرایی شدن یکی از پروژه های مهم مورد تاکید رهبری معظم انقلاب بوده و قصد نادیده انگاشتن زحمات و تلاش های سازمان تعاون روستایی و مدیریت آن نبوده است. در زمینه شنیده های خبرنگار تابناک iهم ضمن تشکر از توضیحات ارائه شده، در خصوص بازنشستگی ریاست سازمان، بر اساس توضیحات روابط عمومی سازمان، مراتب جهت اطلاع خوانندگان اصلاح و اطلاع رسانی می شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رحیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
بنام خدا
تعاونی ایثار 6 که می بایست مجمع سالیانه داشته باشد از سال 74 تا کنون فقط دو یا سه مجمع داشته و از سال 92 تا کنون یک مجمع بدون گزارش کار داشته .
عباس نصیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
سلام ایا تاکی حراست ایستگاه پمپاژ ایثارگران بدون حقوق بمانن چهار سال گزشت وخبر نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار