با حضور وزیر بهداشت
بیمارستان فرقانی بعد از گذشت 20 سال با حضور سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قم افتتاح شد.
کد خبر: ۳۴۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 19 December 2016
به گزارش تابناک قم، بیمارستان فرقانی با مشارکت خیرین مردمی پس از گذشت 20 سال پیش از ظهر امروز طی مراسمی با حضور سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آیت‌الله محمدجواد علوی بروجردی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه، سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی دیگر از مسؤولان استانی افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم افتتاحیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با تأکید بر اینکه تکمیل بیمارستان‌های نیمه‌تمام به صورت ویژه مورد توجه این دانشگاه قرار گرفته است، مطرح کرد: بیمارستان فرقانی به عنوان یک مجموعه پیشرفته می‌تواند در حوزه سلامت و درمان دستاوردهای مطلوبی برای استان قم به دنبال داشته باشد.

ابوالفضل ایرانی‌خواه با اشاره به افزایش چشم‌گیر تخت‌های درمانی استان قم طی سال‌های اخیر عنوان کرد: خیرین مردمی در پیشرفت‌های استان قم در حوزه درمان و سلامت مشارکت قابل توجهی داشته‌اند.

همچنین معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیشترین منابع مالی و انسانی حوزه سلامت و درمان در بیمارستان‌ها استفاده می‌شوند، اظهار کرد: در جریان طرح تحول نظام سلامت برای توسعه همه جانبه بیمارستان‌ها اقدامات گسترده‌ای انجام شده است.

محمد حاجی آقاجانی به نوسازی دو میلیون و 500 هزار متر مربع از فضای بیمارستان‌های کشور برای رفاه بیماران یاد کرد و افزود: ‌39 هزار تخت بازسازی، 27 هزار و 500 قلم تجهیزات پزشکی خریداری، 250 پلی‌کلینک تخصصی، 182 بخش سرطان، دو هزار و 400 تخت مراقب ویژه و120 اورژانس، هزار تخت روان پزشکی و 18 بخش ناباروری در بیمارستان‌های کشور ایجاد شده است.

استاندار قم به عنوان دیگر سخنران این مراسم با بیان اینکه بیمارستان فرقانی یکی از مجهزترین بیمارستان‌های استان قم است، اظهار کرد: تاکنون دولت تدبیر و امید توانسته در حوزه درمان و سلامت عملکرد مطلوب و قابل تقدیری را رقم بزند.

سید مهدی صادقی با تأکید بر اینکه استان قم حرکت به سمت پیشرفت را با سرعت مطلوبی دنبال می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم با استمرار حمایت‌ها بتوانیم چهار بیمارستان نیمه‌تمام استان را تا پایان دولت به پایان برسانیم.

در پایان این مراسم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استان قم در بخش خدمات مظلوم است، اظهار کرد: همه فکر می‌کنند که پیشرفت نیز همانند انقلاب از قم آغاز شده است درحالی که بعد از انقلاب در قم هیچ بیمارستانی ساخته نشده و داشته‌های کنونی دستاورد مراجع و علمای روحانی است که خیرین مردمی را به ساخت بیمارستان تشویق کرده‌اند.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به حضور بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت در شهر قم اضافه کرد: به ازای هر هزار نفر کمتر از یک تخت بیمارستانی داریم و بیشتر این تخت‌ها فرسوده بوده و نیازمند جایگزین است.

لازم به ذکر است، این بیمارستان با 27 هزار متر مربع زیربنا نزدیک به 350 تخت بستری و 11 اتاق عمل را در خوی جای داده است و به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های استان قم معرفی می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار