رئیس اداره محیط زیست شهرستان همدان از تجهیز ۱۷واحد خدماتی مسیر گنجنامه به دستگاه پلی‌اتیلن خبر داد.
کد خبر: ۳۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 14 May 2015
رئیس اداره محیط زیست شهرستان همدان بر ضرورت نصب دستگاه پلی‌اتیلن برای دفع بهداشتی فاضلاب در واحدهای خدماتی مسیر گنجنامه تأکید کرد.

به گزارش فارس ، بهاره نوری‌صفا در جلسه ساماندهی فاضلاب منطقه گنجنامه و عباس‌آباد با بیان اینکه در محور گنجنامه 17 واحد خدماتی شناسایی شده است، اظهار کرد: رعایت نکات بهداشتی مهمترین اقدامی است که این واحدهای صنفی باید آن را رعایت کنند.

وی نصب مخازن پلی‌اتیلن در این واحدها را مهم دانست و گفت: شرکت تله‌کابین گنجنامه، رستوران ساعی، اطلس و ساحل با نصب این مخازن، فاضلاب خود را با تانکر تحویل داده‌اند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه به سایر واحدهای متخلف اخطار داده شده است، گفت: البته ناگفته نماند، تنها نصب مخزن جمع‌آوری زباله مهم نیست.

وی یادآور شد: بر این اساس واحدهای خدماتی باید هر سه ماه رسیدهای تحویل فاضلاب به تصفیه‌خانه‌ فاضلاب را به محیط زیست ارائه کنند.

نوری‌صفا با اشاره به واحدهای فاقد مخزن جمع‌آوری زباله یادآور شد: یک واحد خدماتی ضمن پلمب به دستگاه قضایی ارجاع داده شده و مابقی نیز در دست بررسی اداره حقوقی است.

*فاضلابی وارد رودخانه عباس‌آباد نشده و نخواهد شد

مدیرعامل دهکده توریستی گنج‌نامه همدان نیز با بیان اینکه از ابتدای سال 87 با بهره‌برداری مجموعه تله‌کابین، سه دستگاه سپتیک برای جمع‌آوری زباله نصب شده است، اظهار کرد: یک دستگاه سپتیک در میدان میشان و دو دستگاه نیز در دهکده نصب شده است.

سیدمصطفی اردستانی با بیان اینکه طبق طرح مطالعات محیط زیست تا اجرای هتل در این مجموعه نیازی به تصفیه‌خانه نیست، افزود: بر این اساس با انعقاد قراردادی با شرکت شهرک‌های صنعتی، فاضلاب این مجموعه با خودروهای بخش خصوصی تخلیه و تحویل شرکت شهرک‌ها می‌شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال 94 مقرر شد شرکت آبفا، فاضلاب تله‌کابین را تحویل گرفته و به تصفیه‌خانه انتقال دهد که این کار نیز تا 16 اردیبهشت ماه انجام شد.

مدیرعامل دهکده توریستی گنج‌نامه همدان با اشاره به مصوبه 22 اردیبهشت 93 هیئت دولت خاطرنشان کرد: طبق این مصوبه تمام شرکت‌های خدماتی مکلف شدند خدمات زیربنایی خود را تا ورودی منطقه نمونه گردشگری در اختیار سرمایه‌گذار و بهره‌بردار قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه بودجه استانی برای حل کامل مشکل فاضلاب این منطقه اخذ شود، افزود: مجموعه تله‌کابین نیز از ورود هرگونه فاضلاب به رودخانه عباس‌آباد جلوگیری کرده است.



منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار