مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از خانواده‌ها خواست موضوع سلامت فرزندانشان را جدی گرفته و در ساعاتی که فرزندانشان در خانه هستند، آنها را تشویق به تحرک کنند.
کد خبر: ۳۶۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 26 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کرمانشاه، سلیمان محبی با تاکید بر اهمیت سلامت جسمی دانش‌آموزان، افزود: تنها در صورت برخورداری از سلامت جسمی دانش‌آموزان، می توان به داشتن آینده‌ای روشن برای آنها امیدوار بود.
وی تاکید کرد: دانش‌آموزان امروز آینده سازان فردای کشور هستند و هیچ چیز به اندازه سلامت جسمی آنها اهمیت ندارد، زیرا در صورت نبود سلامت جسمی موضوعات دیگر تعلیم و تربیتی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
محبی در ادامه با اشاره به تغییر سبک زندگی افراد در پی ظهور و بروز ابزارهای ارتباط جمعی نوین، اظهار کرد: در مجموع سبک زندگی خانواده‌ها سمت و سوی کم‌تحرکی به‌خود گرفته و این موضوع می‌تواند مشکلات زیادی را پیش روی سلامت افراد جامعه قرار داهد.
وی کم تحرکی و بی‌تحرکی را در بروز چاقی و اضافه وزن و مشکلات مرتبط با سلامت به‌ویژه در دانش‌آموزان موثر دانست و اظهار کرد: دانش‌آموزان چاق امروز بزرگسالان چاق فردا خواهند بود که این اضافه وزن و چاقی می‌تواند زمینه‌ ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون، چربی خون و...  در دوران بزرگسالی را بوجود آورد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان این که آموزش و پرورش در راستای تامین سلامت جسمی دانش‌آموزان برنامه‌های متنوعی را اجرایی می‌کند، از برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای به عنوان یکی از برنامه‌های خوب در راستای دستیابی به سلامت جسمی دانش آموزان یاد کرد و افزود: امسال و سال گذشته تعداد زیادی از دانش‌اموزان استان در المپیادهای درون مدرسه‌ای حضور پیدا کردند.
محبی ادامه داد: اجرای طرح "حیاط پویا" در مدارس یکی دیگر از طرح‌های در حال اجرا در مدارس استان است که بر اساس آن بر دیوار و کف حیاط مدارس اشکال هندسی خاصی طراحی می شود که دانش‌آموزان را در ساعات زنگ تفریح به تحرک ترغیب می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به وجود 110 سالن ورزشی در آموزش و پرورش استان افزود: این سالن‌ها جدا از حیاط مدارس هستند و تلاش می‌شود تا در این سالن‌ها دانش‌آموزان به ورزش کردن و تحرک ترغیب شوند.
محبی با اشاره به وجود تفاهم نامه‌ای برای استفاده آموزش و پرورش از فضاهای ورزشی اداره کل ورزش و جوانان افزود: کمبودی در زمینه فضای ورزشی در آموزش و پرورش استان نداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه تعداد نیروهای انسانی حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش استان را حدود 1100 نفر دانست و افزود: همه این افراد مدارک ‌دانشگاهی کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا داشته و تعدادی هم دانشجوی دکترا هستند.
محبی افزود: زمانی داشتن معلم ورزش در مدارس ابتدایی آرزو بود، اما امروز همه مدارس ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم مدیر مستقل استان معلم ورزش دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار