عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه:
کرمانشاه- عضومجمع نمایندگان استان کرمانشاه بااشاره به موانع سرمایه گذاری دراستان گفت: به دلیل این موانع وعدم جذابیت برای سرمایه گذاران استان از۵۵میلیارد سرمایه گذاری پس ازبرجام هم محروم است.
کد خبر: ۳۷۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 08 February 2017
به گزارش تابناک به نقل از مهر، احمد صفری شامگاه سه شنبه در جلسه شورای داری استان کرمانشاه که با حضور ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، گفت: بیکاری استان کرمانشاه حاصل عدم سرمایه گذاری داخلی و خارجی بوده که بخشی از آن به علت عدم حمایت بانکها از تولید و تسهیلات با سود کم برای تولید و اشتغال است.

وی افزود: در سرمایه گذاری خارجی ۵۵ میلیارد -که پس از برجام صورت گرفت- شهرستان کرمانشاه به علت فراهم نبودن زیرساخت های سرمایه گذاری و اینکه جذابیتی برای سرمایه گذار ندارد، تخصیص این مبلغ برای استان کرمانشاه و سرمایه گذار صفر است. که جای گله مندی دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، درآمد سرانه در استان را کمتر از میانگین کشور عنوان کرد، که نشات گرفته از رکود اقتصادی در استان و تعطیل و نیمه فعال بودن واحدهای صنعتی استان است.

وی افزود:۴۰ درصد سپرده گذاری استان کرمانشاه نسبت به کل کشور کمتر است که جای علامت سوال دارد و باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: نرخ سو د از طرف بانک مرکزی برای سپرده ها ۱۵ درصد اعلام شده است ولی در عمل بانک ها تا ۲۵ درصد هم سود می گیرند و تمایلی برای تولید نیست و ترجیح می دهند پول را سپرده گذاری کنند.

صفری تصریح کرد: اقتصاد و تسهیلات و کارگاه های زود بازده و کوچک و خانگی مورد درخواست جوانان و کارآفرینان است که امیدوارم سهم تسهیلات صندوق کارآفرین امید در این استان محروم به صورت ویژه پیگیری شود.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تبصره های ۳۵ و ۳۶ اصلاحیه قانون بودجه ۹۵ برای سال آینده نیز تمدید شود و بر اساس آن کسانی که وام ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت کردند در صورتی که اصل آن را پرداخت کنند سود آن را دولت پرداخت کند و جریمه نیز بخشیده شود.

وی هم چنین به موانع پرداخت تسهیلات به کشاورزان اشاره کرد و خواستار پذیرفته شدن سند کشاورزان به عنوان وثیقه تسهیلات شد.

صفری افزود: استان کرمانشاه قطب کشاورزی است،  اما متاسفانه از دریافت تسهیلات محروم هستند.

وی ادامه داد: گردش سال از بانک ها بسیار طولانی است و پیشنهاد می شود،  حداقل زمان برای دادن تسهیلات از شروع کار مشخص شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه یادآور شد: در برخی بخش های کرمانشاه مانند سرفیروز آباد فاقد باجه بانکی هستند و بخشی که حدود ۱۸۰ روستا دارد.

وی افزود: با توجه به فقر اقتصادی و کمبود درآمد خانوارها بیشترین حجم درخواست از نمایندگان درخواست وام های ضروری برای حل مشکلات زندگی است.

صفری هم چنین  گفت: با توجه به آمادگی و استقبال  کشاورزان طرح سیستم های آبدهی تحت فشار با سود کم و زمان بازدهی بیشتر طراحی و بررسی شود.

وی در پایان افزود: کسانی که در موسسه ثامن الحجج سرمایه گذاری کرده اند، تعیین تکلیف  شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار