مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد:مردم باید بدانند که لازمه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، استفاده از کالای داخلی در راستای پویاسازی و استقلال اقتصاد است.
کد خبر: ۳۹۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 09 March 2017
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان یکی از الزامات استقلال اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی را استفاده از کالای تولید داخل عنوان کرد و گفت: باید نسبت به فرهنگ سازی این امر تلاش کرد.

به گزارش مهر، احمد توصیفیان در جمع کارفرمایان کارگاه های تولیدی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی از راه ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی ممکن می شود که در این زمینه برندسازی و تشکیل خوشه‌های صنعتی و صادراتی توسط حوزه تولید ضروری است.

توصیفیان اضافه کرد: تشکل‌ها و بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط باید نسبت به برندسازی و تشکیل خوشه‌های صنعتی و صادراتی با هدف افزایش قدرت رقابت‌پذیری و ارتقای کیفیت محصولات خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تشویق به مصرف کالای ایرانی یک وظیفه است و شاید باید یک بسیج عمومی برای این امر صورت گیرد، گفت: باید نسبت به ایجاد موجی از مطالبه کیفیت در کالاهای داخلی اقدام کرد تا به این ترتیب با ارتقای کیفیت، مصرف تولیدات داخلی نیز افزایش یابد.   

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان یادآورشد: مصرف‌کننده داخلی باید نسبت به مصرف، فرهنگ صحیحی کسب کند و قادر به درک اهمیت مصرف کالای تولید داخل باشد.

توصیفیان تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی نیازمند یک بازمهندسی در الگوها، رفتارها و به عبارتی فرهنگ مصرف هستیم.

وی عنوان کرد: با مدیریت، هدایت و نظارت مناسب تولید و مصرف می‌توان از این مقطع تاریخی، سرافرازانه عبور کرد و دشمن که قصد تحمیل فشارهای سنگین اقتصادی به ملت ایران دارد را ناکام گذاشت.

توصیفیان تاکید کرد: امروزه نگرش تولید صادراتی و نیز اصلاح الگوی مصرف باید در راس نگرش‌ها و تفکرات جامعه قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد:مردم باید بدانند که لازمه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، استفاده از کالای داخلی در راستای پویاسازی و استقلال اقتصاد است.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی برای استفاده از کالای داخلی یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: باید مردم را به استفاده از کالای داخلی ترغیب و باید با جدیت هرچه تمامتر از واردات کالاهای قاچاق جلوگیری کرد.

توصیفیان با تاکید براینکه مبنای حرکت باید بر الگوی اقتصاد مقاومتی قرار گیرد و مردم باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند، افزود: شرط بقای برند کالای ایرانی و حفظ و افزایش اشتغال در بنگاه های تولید، خرید کالای ایرانی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار