رئوفی در گفت‌و‌گو با تابناک تهران خبر داد:
تابناک تهران-کارشناس مدیریت امور شهری ، با بیان اینکه شورای شهر قبل از هر چیزی نیاز به تصمیم گیرنده و افراد زبده در زمینه مدیریت و بعد نیاز به تخصص و تدبیر دارد، گفت:شورای شهر تهران نیازمند عقل سلیم است که نظرات کارشناسان را با نفس صادق و بدون در نظر گرفتن اینکه فرد چه گرایش سیاسی دارد، ارزیابی کند.
کد خبر: ۴۰۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 15 April 2017
سعید رئوفی در گفت‌و‌گو با تابناک تهران خبر در مورد کیفیت مدیریت در شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم با بیان اینکه باید از تجارب نخبه های کشور در مباحث شورا استفاده شود، اظهار کرد: باید اعضای شورا فعلی که به طور مجدد برای دوره پنچم  کاندید شدند بتوانند رای اعتماد مردم را بدست بیاورند.

وی با بیان اینکه مردم برای تعیین سرنوشتشان به اعضای شورا اطمینان کرده و اختیار می دهند، تصریح کرد: مردم به اعضای شورا با رای دادن مجدد و یا عدم رای نشان می دهند که از عملکرد این افراد راضی یا ناراضی هستند.

کارشناس مدیریت امور شهری در مورد  تاثیر سرشناس بودن کاندیداها  در رای گیری مردم افزود: بحثی پیرامون حضور ورزشکار یا هنرمند خوب است یا بد در بین مردم راه افتاده که به نظر من  فی نفسه نمیتواند حضور ورزشکار یا هنرمند در شورای شهر خوب یا بد باشد.

رئوفی ادامه داد: شورای شهر قبل از هر چیزی نیاز به تصمیم گیر و مدیریت و بعد نیاز به تخصص و تدبیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: قبل از هر چیزی شورای شهر تهران احتیاج به عقل سلیم دارد که درباره نظرات کارشناسان بتواندبا نفس صادق بدون در نظر گرفتن اینکه فرد چه گرایشی و کدام سمتی است تصمیم گیرنده درست باشد.

کارشناس مدیریت امور شهری با تاکید بر اینکه ما باید به رای مردم احترام بگذاریم، مطرح کرد: بحث نخبه گرایی که در حال حاضردر خصوص آن صحبت می شود، به نظر من یک نوع بازاریابی سیاسی است که برخی افراد بدین وسیله می خواهند گروهی را راهی شورای شهر کنند.

رئوفی عنوان کرد: جای نخبگان در دستگاه های اجرایی و مشاوره است، شورای شهر نهاد تصمیم گیرنده است.باید یک مهندس عمران یا مهندس معماری قبل از هر چیزی از نحوه چگونگی مدیریت و تصمیم گیری آگاه باشد.

وی مدیریت شورای شهر را در دوره چهارم ضعیف مطرح کرد و گفت: بحث سیاسی بودن شورای شهر اجازه نداد که شورای شهر به درستی به اهدافش برسد، اعضای شورای شهر دو گروه سیاسی هم وضع بودند که این گروه ها باهم تعارض زیادی داشتند که این موجب عدم پیشرفت در تصمیم گیری ها می شود

رئوفی گفت: ما شاهد مطرح شدن استخدام های نجومی و املاک نجومی توسط گروهای سیاسی شورا بودیم که هیچ کدام هم به نتیجه نرسید، اگر ما بخواهیم توسعه و پیشرفت داشته باشیم اول باید نگاه غیر سیاسی داشته باشیم، بحث هایی مانند مبارزه با فساد و توسعه در قالب سیاسی نمیگنجد و اگر گروهای سیاسی این موارد را گرو بگیرند فقط این بحث ها را قربانی کرده اند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار