شهردار ملایر از اجرای طرح همیار شهردار مدارس برای نخستین بار در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 31 May 2015

شهردار ملایر با بیان اینکه ۴۴ آموزشگاه ابتدایی ملایر دارای شهردار مدرسه هستند، گفت: طرح همیار شهردار مدارس برای نخستین بار در استان همدان اجرا شد.

به گزارش تسنیم ، علیرضا رضایی در گردهمایی شهرداران مدارس ملایر، این شهرداران کوچک را پل ارتباطی میان شهرداری و آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: توسعه و پیشرفت در سطح شهر از دغدغه‌های امروز جوامع است. که همه باید در آن مشارکت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه توسعه بدون مشارکت مردم و انجمن‌های مردم‌نهاد امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: در ملایر فضای همدلی و هماهنگی بسیار خوبی وجود دارد که این اجماع میان مسئولان شهرستان مقدمه خوبی برای توسعه و پیشرفت است.

رضایی افزود: در قالب طرح شهردار مدرسه که در مهرماه سال گذشته عملیاتی شد با کمک آموزش و پرورش شهرستان به دنبال این هستیم که مشارکت‌هایی از این دست را به تدریج در حوزه‌های مختلف برای تدبیر امور شهری فعال کنیم.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف ما در این طرح بحث آموزش شهروندی است که قصد داریم از طریق شهرداران مدرسه آموزش‌های شهروندی را به سایر دانش‌آموزان نیز منتقل کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه 44 آموزشگاه ابتدایی ملایر دارای شهردار مدرسه هستند، افزود: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت هستیم باید گام نخست را از آموزش و پرورش برداشت و نسلی را پرورش داد که تحول‌خواه، به دنبال پیشرفت و خلاق بوده و فردگرایی مثبت در آن‌ها رشد کرده باشد.

وی عنوان کرد: گذاشتن دوره آموزشی برای این همیاران شهردار، اجرای طرح در مقاطع بالاتر تحصیلی، آشنا کردن دانش‌آموزان با مباحثی چون مانورهای آتش‌نشانی، همکاری آنان در حفظ منابع طبیعی و حفظ هوای پاک، باردید از پارک ترافیک شهرستان و برپایی نمایشگاه از آثار و عملکر این شهرداران از مهمترین برنامه‌های شهرداری برای این شهرداران است.

شهردار ملایر خواستار انتقال نظرات، دیدگاه‌ها و دغدغه‌های موجود در شهر و مدارس از طریق این شهرداران به شهرداری شد و گفت: این برای نخستین بار است که این طرح در سطح استان همدان برگزار می‌شود و بسیار به این طرح خوشبین هستم.

رئیس آموزش و پرورش ملایر نیز در این گردهمایی با تاکید بر تلاش برای حفظ زیبایی و بهداشت شهرستان اظهار داشت: ما همه اعضای یک خانواده شهری هستیم و وظیفه سنگینی را برعهده داریم.

کاوه برخورداری با بیان اینکه باید در قسمت‌هایی بیشتر تلاش کنیم، یکی از این بخش‌ها را بحث آب دانست و افزود: آب سرمایه حیات است که باید برای حفظ منابع آب تلاش کنیم، تنها کاری که می‌توانیم در این راستا انجام دهیم صرفه‌جویی و درست استفاده کردن از آب است.

وی با تاکید بر حفظ بهداشت محیط شهر تصریح کرد: باید در بحث فضای سبز شهر نیز شریک باشیم تا شهری سرسبز داشته و در عین حال در این بحث به آبیاری و حفط منابع آب نیز توجه کنیم.

برخورداری افزود: امیدواریم با کمک شهرداری در سال تحصیلی جدید سطل‌های زباله در مدارس تفکیک شوند و این قول را نیز از سوی شهرداران مدارس به شهرداری می‌دهیم که آموزش این کار در مدارس انجام می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار