فرماندار پیشوا گفت: هیچ موردی از تب کریمه کنگو در جنوب تهران مشاهده نشده است.
کد خبر: ۴۳۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 29 May 2017
محمد کرم محمدی، با رد مشاهده مواردی از تب کریمه کنگو در شهرستان پیشوا در جنوب تهران، اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا جهت پیشگیری از بروز بیماری تب کریمه کنگو با همکاری اداره دامپزشکی و اداره صنعت و معدن و تجارت و با هماهنگی فرمانداری و شهرداری پیشوا اقدامات موثری انجام داده اند.

وی اضافه کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری حادی است که از راه ترشحات لاشه انسان و دام آلوده و یا تملس با خون و یا گزش کنه هیالوما منتقل می شود و در واقع کنه مخزن و ناقل بیماری است.

فرماندار پیشوا از بازدید در ساعات اداری و غیر اداری از مراکز عرضه گوشت و پروتئین، توزیع پفلت آموزشی بین رابطین بهداشتی و صنوف و دامداران، برگزاری جلسات آموزشی برای دامداران و قصابان در سطح روستا و شهر، برخورد جدی با کشتار غیرمجاز و آمادگی و آموزش کلیه پرسنل بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات در اسرع وقت در بخش دولتی و خصوصی شهرستان پیشوا به عنوان موارد انجام شده برای پیشگیری از بروز بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان خبر داد.

محمدی از شهروندان پیشوایی خواست گوشت را تنها از مراکز مورد تایید بهداشتی و دامپزشکی تهیه کنند.

شهرستان پیشوا در جنوب تهران و از قطب های دامپروری کشور است و به دلیل همین موقعیت حساس، مراقبت بیش از پیش مسئولان را می طلبد.

منبع: مهر
برچسب ها: تب کریمه کنگو ، تهران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار