مدیرعامل اتحادیه‌ موسسات و خانه‌های قرآنی همدان خواستار اختصاص ردیف اعتباری برای موسسات و خانه‌های قرآنی شد.
کد خبر: ۴۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ 05 June 2015
مدیرعامل اتحادیه‌ موسسات و خانه‌های قرآنی همدان از فعالیت 45 موسسه قرآنی و 113 خانه‌ قرآنی روستایی دارای مجوز در استان همدان خبر داد و گفت: موسسات و خانه‌های قرآنی از لحاظ ردیف اعتباری دارای اعتبار خاصی نیستند.

به گزارش فارس ؛هاشم سعیدی‌‌شکوه از فعالیت 45 موسسه قرآنی و 113 خانه‌ قرآنی روستایی دارای مجوز در استان خبر داد و اظهار کرد: آموزش قرآن در این مراکز در همه رشته‌ها از جمله روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، تجوید و حفظ قرآن را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هر موسسه با توجه به ظرفیت‌ها و تخصص خود فعالیت دارد، افزود: در سال گذشته چند طرح بزرگ قرآنی در سطح استان همدان برگزار شد.

مدیرعامل اتحادیه‌ موسسات و خانه‌های قرآنی همدان به انجام طرح کشوری حفظ موضوعی قرآن کریم سال گذشته در 69 موسسه و خانه قرآنی در سطح استان اشاره کرد و افزود: طرح‌های قرآنی در تابستان در قالب 317 کلاس و فصل پاییز در 290 کلاس برای علاقه‌مندان به قرآن اجرا شد.

وی با بیان اینکه موسسات و خانه‌های قرآنی از لحاظ ردیف اعتباری دارای اعتبار خاصی نیستند، بیان کرد: در سال جاری به ازای انجام طرح‌های قرآنی به موسسات و خانه‌های قرآنی اعتبار اعطا می‌شود؛ اعتبار طرح‌های قرآنی با نهادهای ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و استانداری است.

سعید‌شکوه افزود: واگذاری طرح‌های دارای اعتبار به موسسات و خانه‌ای قرآنی براساس تخصص، توانایی و استعداد و عملکرد موفق به لحاظ آموزشی به این مراکز داده می‌شود.

وی مربیان کل استان دارای گواهینامه تخصصی را 500 نفر دانست و ابراز کرد: تفاهمنامه که با شورای توسعه استان برای روخوانی و روان‌خوانی قرآن ویژه هیئت‌های مذهبی، ورزشی و موسسات قرآنی منعقد کردیم.

مدیرعامل اتحادیه‌ موسسات و خانه‌های قرآنی همدان به اجرای طرح آموزشیار در روستاها اشاره کرد و گفت: متأسفانه مربی دارای گواهینامه قرآنی در روستاها کم است، بر همین اساس به منظور خودکفا‌سازی روستاها نسبت به آموزش نیروی انسانی اقدام می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار