مسئول آتش نشانی شهرداری پیشوا از آتش زدن عمدی ۲۰ هکتار «کلش» در پیشوا خبر داد.
کد خبر: ۴۳۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 03 June 2017
مجید اصغری، با بیان این که ۲۰ هکتار « کلش» در کنار ایستگاه قطار « پاچنار» پیشوا به صورت عمدی آتش زده شد، افزود: ماموران آتش نشانی شهرداری پیشوا همراه با تجهیزات کامل و به سرعت در محل حادثه حضور یافتند و اقدام به مهار حریق شدند.

وی با رد برخی شایعات مبنی بر آتش گرفتن قطار در اثر این حادثه، گفت: این خبر به هیچ وجه صحت ندارد و آتش نشانان توانستند با مهار به موقع این آتش سوزی مانع از آتش گرفتن ۱۶ هکتار دیگر کلش که بر روی زمین بود، شوند.

مسئول آتش نشانی شهرداری پیشوا وزش باد را دلیل طولانی شدن عملیات اطفای حریق دانست و گفت: کلش بسیار قابل اشتعال است و به همین دلیل و وزش باد، عملیات اطفاء حریق به طول انجامید.

وی افزود: فرد و یا افرادی ناشناس اقدام به ایجاد این حریق کرده بودند.

اصغری با اشاره به افزایش دمای هوا و آغاز زمان برداشت محصول گندم و جو کشاورزان از آن ها خواست مراقب آتش سوزی در مزارع خود باشند و افزود: مهمترین عامل کندی اطفاء حریق در مزارع، نبود جاده های دسترسی به مزارع است، لذا کشاورزان عزیز بعد از برداشت محصولات در اولین فرصت نسبت به جمع آوری پرس محصولات دامی اقدام کنند تا زمینه برای آتش سوزی در مزارع محیا نباشد و نیز ایجاد جاده دسترسی در مزارع بسیار اهمیت دارد.

وی تسریع بخشیدن جمع آوری محصولات، ذخیره آب در حوضچه های مصنوعی، در دسترس بودن ادوات کشاورزی نظیر تراکتور، جلوگیری از قرار گرفتن اشیاء براق در مزارع و وجود کپسول های آتش نشانی را از جمله اقدامات مهمی است که می تواند از بروز آتش سوزی در مزارع جلوگیری کند.
منبع: مهر
برچسب ها: حریق ، آتش نشانی ، پیشوا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار