مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در مجموع ۲۱۶ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۶۵۷ تن از این مرز جابه‌جا شده که از این میزان ۱۰۲ میلیون و ۵۳ هزار و ۱۹۶ تن مربوط به فرودین ماه و ۱۱۴میلیون و ۲۳۶ هزار و ۴۶۱ تن به اردیبهشت ماه اختصاص دارد.
کد خبر: ۴۳۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 03 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،بهمن خسروانی  با اشاره به اینکه مرز پرویزخان دومین مرز زمینی فعال کشور در امر واردات کالا است اظهار داشت: در دو ماه ابتدای امسال 1440 تن کالا از کشور ترانزیت شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.6 درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: بعد از مرز شهید رجایی با اختصاص 35 درصد از سهم ترانزیت ورودی به کشور، مرز زمینی پرویزخان با 15 درصد در جایگاه دومین مرز فعال کشور قرار دارد.

خسروانی گفت: مرز شهید رجایی، پرویزخان و بازرگان کماکان سه مرز نخست فعال در حوزه ترانزیت ورود کالای کشور محسوب شده و مرزهای زمینی باهنر، لطف‌آباد و سرخس به ترتیب در جایگاه چهارم تا ششم قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 71 درصد از حجم ترانزیت ورودی کشور از طریق مرز رجایی ـ پرویزخان و بازرگان و باهنر انجام می‌شود افزود: مسیر پرویزخان به بندر امام با 216 هزار و 264 تن بار پرترددترین مسیر در دو ماه ابتدای امسال شناخته شد.

خسروانی عنوان کرد: به ترتیب ترانزیت مازوت با 236 هزار و 960 تن، برنج با 36 هزار و 430 تن و انواع پنبه با 30 هزار و 924 تن سه کالای عمده عبوری از مرزهای کشور به شمار می‌آیند.  

وی به میزان جابه‌جایی و ترانزیت کالا از مرز پرویزخان از ابتدای امسال  اشاره کرد و گفت: در مجموع 216 میلیون و 289 هزار و 657 تن از این مرز جابه‌جا شده که از این میزان 102 میلیون و 53 هزار و 196 تن مربوط به فرودین ماه و 114میلیون و 236 هزار و 461 تن به اردیبهشت ماه اختصاص دارد.  


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار