شهردار ملایر بابیان اینکه تهیه نقشه توپوگرافی به مقیاس ۱: ۱۰۰۰ برای کاداستر شهری الزام‌آور است، گفت: به‌منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان و ادارت خدمات رسان راه‌اندازی بانک اطلاعات تأسیسات شهری ضروری است و این نقشه‌ها به‌عنوان مرجع کمک مؤثری خواهد کرد.
کد خبر: ۴۳۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۹ 04 June 2017
شهردار ملایر از تهیه نقشه توپوگرافی شهر ملایر و پیشرفت 90 درصدی آن خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رضایی اظهار کرد: آخرین نقشه‌ای که از شهر ملایر تهیه شده، مربوط به عکس‌های هوایی 15 سال گذشته بوده و با عنایت به نیاز شرکت‌های خدمات‌رسان و سایر سازمان‌ها و ادارات و شهرداری به نقشه جدید شهر ملایر و به منظور اجرای منویات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و صرفه‌جویی اقتصادی و کاهش هزینه و به جهت جلوگیری از موازی‌کاری و انجام کارهای جزیره‌ای توسط سایر ادارات شهرداری ملایر از محل درآمدهای خود اقدام به تهیه نقشه توپوگرافی با مقیاس 1:1000 از عکس‌های هوایی کرده است.

وی یادآور شد: تبدیل عکس به نقشه(فتوگرافی) در گذشته به صورت آنالوگ صورت می‌گرفت و با عنایت به لزوم دارابودن تجهیزات خاص تهیه نقشه توسط سازمان نقشه‌برداری کشور یا سازمان جغرافیایی ارتش وابسته به ستاد نیروهای مسلح انجام گرفت.

رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به تحولی که در سال‌های اخیر در صنعت نقشه‌برداری صورت گرفت، امکان تهیه نقشه به صورت دیجیتالی با کمک نرم‌افزارهای خاص میسر شده و ارتباط بهتر جامعه صنعتی با صنعت نقشه‌برداری فراهم شده است.

شهردار ملایر با بیان اینکه تهیه نقشه توپوگرافی به مقیاس 1:1000 برای کاداستر شهری الزام‌آور است، گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان و ادارت خدمات‌رسان راه‌اندازی بانک اطلاعات تأسیسات شهری ضروری است و این نقشه‌ها به عنوان مرجع کمک موثری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این نقشه زمینه‌سازی و تهیه بستر مناسب برای تحقق شهر الکترونیک را فراهم می‌کند، ادامه داد: با کمک نقشه توپوگرافی شهر ملایر، تدارک و تحکیم زیرساخت‌ها در روستا شهرهای پیرامون ملایر شامل نامیله، حاجی‌آباد، ازناو، حرم‌آباد و احمدآباد توسط ادارات مسئول فراهم می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: این اقدام، کمک بسیار موثری به ساماندهی حاشیه شهر به ویژه مناطق پیرامون کمربندی بروجرد و پشت ناسیونال و کارگاه‌های پیرامون بلوار خلیج‌فارس حدفاصل میدان تعاون تا میدان نیروی انتظامی خواهد بود.

وی با بیان اینکه عکس‌برداری هوایی توسط سازمان نقشه‌برداری کشور و به صورت دیجیتالی و در آذرماه 1393 انجام شده است، افزود: نقشه‌های تهیه شده با نظارت سازمان نقشه‌برداری کشور و توسط شرکت مهندسان مشاور فراز انجام شده است.

رضایی با اشاره به اینکه هزینه اجرای پروژه با توجه به تعرفه سازمان نقشه‌برداری کشور در سال 1393 کاهش 33 درصدی داشته است، ادامه داد: تیم تبدیل عکس به نقشه(فتوگرامتری) از پرسنل مجرب و باسابقه در سطح کشور بوده و کار از کیفیت بالائی برخوردار است.

شهردار ملایر با تأکید بر اینکه پروژه نقشه‌برداری رقومی شهر ملایر کاری دانش بنیان و زیرساختی توسعه در مدیریت و برنامه‌ریزی شهری به شمار می‌رود، از استاندار همدان خواست تا با عنایت به نیاز سایر ادارات و شرکت‌های خدمات‌رسان به نقشه‌های مذکور و با توجه به مشکلات مالی شهرداری ملایر، مساعدت ‎ های مالی برای پروژه مذکور را مبذول کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار