در زمینهٔ تیونینگ فیات 500 برای تبدیل به یک هاچ‌بک آتشین سابقه‌ای طولانی وجود دارد مانند مدل آبارث Pogea Racing که 405 اسب بخار قدرت دارد؛ اما جدیدترین اقدام در این سنت بزرگ، یک فیات 500 تیون شده بنام Giannini است که در نمایشگاه خودروی تورین رونمایی شده است. این فیات 500 به یک کیت بدنهٔ فیبر کربنی مجهز شده که از ویژگی‌های آن می‌توان به گلگیرهای برآمده با هواکش‌هایی درون آن‌ها اشاره کرد.
کد خبر: ۴۳۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷ 11 June 2017

به گزارش تابناک : در جلو نیز بیش از هر چیز، نورافکن‌های بزرگی جلب‌توجه می‌کنند که در زیر آن‌ها یک ورودی هوا قرار گرفته است. در دیگر قسمتهای بدنه نیز تغییرات فراوانی انجام گرفته است.

اما نکتهٔ اصلی این هاچ‌بک ایتالیایی، قلب تپندهٔ آن است یعنی جایی که پیشرانهٔ اصلی فیات 500 با موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آلفارومئو 4C تعویض شده است. این موتور که 350 اسب بخار قدرت دارد، برخلاف 500 استاندارد، در عقب خودرو نصب شده و نیروی خود را هم به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد؛ اما علاوه بر موتور، روی سیستم تعلیق و ترمزهای فیات 500 نیز کار شده به‌گونه‌ای که در جلو از کالیپرهای ترمز شش پیستونه استفاده شده است.

بنا بر گزارشات، سازندهٔ این فیات 500 Giannini، در نظر دارد بیش از 100 دستگاه از این سوپر خودروی شهری را تولید نماید که هریک از آن‌ها حدود 150 هزار یورو قیمت خواهند داشت. ولی با‌این‌حال قیمت نهایی این 500 قدرتمند به سطح سفارشی‌سازی خریداران بستگی دارد. البته مطمئناً این قیمت برای یک هاچ‌بک کوچک شهری هرگز ارزان نیست ولی نشستن پشت فرمان چنین خودرویی به‌احتمال‌زیاد تجربهٔ شگفت‌انگیزی خواهد بود. ماشینی با ابعاد کوچک و فاصلهٔ محوری کوتاه که 350 اسب بخار قدرت در پشت خود دارد.

این در حالی است که بخش عملکردی فیات یعنی آبارث هرگز 500 تولیدی با چنین قدرتی را عرضه نمی‌کند. در ایالات‌متحده، فیات 500 آبارث مجهز به یک پیشرانهٔ 1.4 لیتری چهار سیلندر توربو است که 160 اسب بخار قدرت دارد. این مدل به‌تازگی از کاهش قیمت بهره‌مند شده و همچنین سازنده یک پکیج ظاهری سفارشی هم برای آن ارائه نموده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار