نیلوفر حیدری در گفتگو با تابناک:
مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی استان گفت: کمبود ید عامل بروز اختلال های بسیار وسیعی می شود که مهمترین آنها اثر مخرب بر توانایی های ذهنی و جسمی افراد جامعه و بخصوص کودکان و نوجوانان است و امکان دارد بسیاری از این اثرات در کاهش فعالیتهای مغزی ظاهرا نمایان نباشد.
کد خبر: ۴۴۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ 17 June 2017
نیلوفر حیدری  در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:" ید" یکی از ریز مغذی های اساسی است که به دلیل شرکت در تولید هورمون تیروئید و تاثیر این هورمون در سلامت و اعمال حیاتی انسان از دوران جنینی ، کودکی و بلوغ بسیار با اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از نمک های تصفیه شده یددار  بعنوان بهترین و آسان ترین راه برای پیشگیری از کمبود "ید"است.

حیدری تصریح کرد:در هنگام خرید نمک همواره باید به وجود پروانه ساخت از وزارت بهداشت بر روی بسته بندی نمک ها توجه داشت و دقت شود که عبارت " نمک تصفیه شده ید دار " بر روی بسته بندی نمک درج شده باشد و از خرید هر گونه نمک با عنوان نمک دریا که ید کافی ندارد و نیز تصفیه نشده است خودداری شود .

حیدری تاکید کرد:برای حفظ ید در نمک ، باید نمک یددار را دور از نور و رطوبت و در ظرف دربسته ( پلاستیکی ، چوبی ، سفالی و شیشه ای رنگی ) نگهداری کرد همچنین جهت اضافه نمودن نمک یددار به غذا در زمان طبخ ، نمک را در انتهای پخت اضافه نمایید  تا ید آن در حداکثر مقدار حفظ شود .
گفتگو از صفورا دانایی فرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار