استاندار همدان با بیان اینکه بخش دولتی مشکلات بخش خصوصی را کمتر درک می‌کند، افزود: فقط شعار حمایت از بخش خصوصی را می‌دهیم ولی در نهایت سدی در مقابل تولید ایجاد می‎کنیم که این روند مناسب نبوده و باید تغییر کند.
کد خبر: ۴۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۹ 12 June 2015

استاندار همدان با تاکید بر اینکه بخش دولتی همدان با تولید مدارا کند، گفت: حمایت از تولید بدون غوغاسالاری و تبلیغات در همدان صورت گیرد.

به گزارش تسنیم ؛محمدناصر نیک بخت در شورای گفتوگوی بخش خصوصی و دولت اظهار داشت: بخش دولتی باید با تولید مدارا کند مگر اینکه در استان همدان به دنبال تولید یک‌بار مصرف باشیم که در این صورت می‌توان هرگونه جفایی را به بخش تولید داشت.

وی با تاکید بر اینکه کسی را بخاطر کمک به تولید محاکمه نمی‌کنند، افزود: هدف از تشکیل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مشکلاتی است که تولید و بخش خصوصی به آن مبتلا بوده و باید از طریق این شورا پیگیری و حل شود.

قطعهسازان همدان 25 میلیارد تومان از خودروسازان طلب دارند

نیک‌بخت با بیان اینکه قطعه سازان همدان به سبب عدم پرداخت مطالبات آنها از سوی خودروسازان دچار مشکل شدهاند، تصریح کرد: در استان همدان 3 کارخانه قطعهسازی فعالیت می‌کنند که نزدیک به 25 میلیارد تومان از خودروسازیهای سایپا و ایرانخودرو طلب دارند.

وی با اعلام اینکه صادرات از استان همدان حال و روز مناسبی نداشته و از وضعیت صادرات راضی نیستم، عنوان کرد: متاسفانه صادراتی که هم صورت می‏گیرد از گمرکات سایر استانها بوده و گمرک همدان نقش چندانی ندارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت و بخش خصوصی یکی هستند، تاکید کرد: کسی که وارد تولید و بخش خصوصی میشود فرد با دل و جرئتی است چراکه با وجود اطلاع از شرایط اقتصادی ریسک کرده و سرمایهخود را در زمینه سرمایهگذاری وارد می‏کند.

بخش دولتی مشکلات بخش خصوصی را کمتر درک میکند

وی با بیان اینکه بخش دولتی مشکلات بخش خصوصی را کمتر درک می‌کند، افزود: فقط شعار حمایت از بخش خصوصی را می‌دهیم ولی در نهایت سدی در مقابل تولید ایجاد میکنیم که این روند مناسب نبوده و باید تغییر کند.

نیک بخت با تصریح بر اینکه اگر بخش خصوصی مورد حمایت قرار نگیرد با شکست مواجه می‏شود، گفت: نجات اقتصاد از شعارهای اصلی دولت تدبیر و امید است و باید به این مسئله اعتقاد داشت که دولت به تنهایی نمیتواند اقتصاد را نجات دهد بلکه باید از توان بخش خصوصی در این زمینه استفاده کرد.

وی با تصریح بر اینکه بدون حضور، میدانی شدن و حمایت بخش خصوصی نمیتوان سیاستهای اقتصاد مقاومتی و شعارهای دولت را محقق کرد، گفت: بخش خصوصی را باید حمایت کنیم و تمام مدیران باید در راستای تحقق این سیاست تلاش خود را داشته باشند.

فرار سرمایهگذاری به سبب فشار مالیاتی نداشتیم

استاندار همدان درباره برخی مسائل و مشکلات مالیاتی به وجود آمده برای فعالان بخش خصوصی استان همدان نیز گفت: هیچ سرمایه‌گذاری به سبب فشار مالیاتی از سرمایه‏گذاری در همدان پشیمان نشده و فرار سرمایه‏گذاری به این دلیل نداشتیم.

وی با تصریح بر اینکه افزایش سنواتی میزان درآمد مالیاتی استان همدان بالاست، بیان کرد: اما باید این مسئله نیز در نظر باشد که خزانه خالی به دولت تدبیر و امید تحویل داده شد و از سوی دیگر فروش نفت از دو و نیم بشکه به یک میلیون و با قیمت 50 دلار رسیده است.

نیک بخت با تاکید بر اینکه بودجه کشور باید وابستگی خود به نفت را کاهش دهد، افزود: یکی از درآمدهای جایگزین درآمد نفتی، مالیات است اما به ازای وصول مالیات نباید شاهد نابودی تولید باشیم.

وی با بیان اینکه مردم باید در پرداخت مالیات اعتقادی رفتار کنند، اظهار داشت: مالیات در دنیا فرهنگ مقدسی است ولی در کشور و استان همدان این اتفاق نمی‌افتد که نیاز است در این زمینه اطلاعرسانی لازم صورت گیرد.

درآمد مالیاتی همدان تعدیل شود

استاندار با اشاره به افزایش درآمد مالیاتی استان همدان در سال 94 گفت: نخستین معترض به افزایش درآمد مالیاتی استان همدان وارد عمل شده و جلساتی در این زمینه با معاونان وزیر اقتصاد و رئیس امور مالیاتی کشور برگزار شد که البته به زودی جلسه‌ای با رئیس سازمان امور مالیاتی برای دادن فرصت نهایی به وی برای تعدیل درآمد مالیاتی داریم.

وی با تاکید بر اینکه به قیمت فشار به تولید و بخش خصوصی نباید درآمد مالیاتی مازاد وصول شود، عنوان کرد: نباید به خاطر وصول مالیات از صادرات کالای تولیدی استان همدان جلوگیری شود.

برخی سرمایهگذاری را در همدان مکروه می‏ دانستند

وی با اشاره به اینکه بی‌توجهی به سرمایه‌گذاری در همدان توسط سرمایهگذاران همدان یکی از معضلات گذشته بوده که در حال بهبود است، گفت: پتروشیمی هگمتانه 14 سال معطل مانده و امروز سرمایه‌گذار بخش خصوصی اعلام میکند که خود راهحلی درباره آن پیدا کند.

استاندار همدان با بیان اینکه فرهنگ غلطی در استان همدان نسبت به سرمایه‌گذاری ایجاد شده و سرمایه‌گذاری را در همدان مکروه می‌دانستند، گفت: یک سرمایه‌گذار بومی که می‌تواند برای تمام جوانان همدان اشتغالزایی کند ولی متاسفانه وی در این زمینه ورود پیدا نمیکند.

وی با اعلام اینکه بارها به سبب حرف سرمایهگذار پتروشیمی قول افتتاح این پروژه را دادیم ولی متاسفانه بارها عقب افتاده است، گفت: با سرمایهگذار پروژه هگمتانه ساعتها صحبت کردیم ولی متاسفانه نتیجهای حاصل نشد.

نیک بخت یکی از عمده‌ترین مشکلات استان همدان را کمبود آب دانست و گفت: سال گذشته 659 حلقه چاه غیرمجاز مسدود و از این طریق 80 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی صورت گرفت.

ادارات از کالاهای تولیدی همدان خرید کنند

وی با اعلام اینکه استفاده از کالاهای تولیدی همدان مورد تاکید بوده و به ادارات بخش‌نامه لازم ارائه شده است، تصریح کرد: ادارات باید کالای موردنیاز خود را از طریق واحدهای تولیدی داخل استان تامین کرده و اجازه خرید از خارج استان را نداند مگر اینکه اختلاف قیمت و کیفیت بالایی وجود داشته باشد.

نیک بخت با اشاره به اینکه این مسئله دلیلی نشود که هر کالایی در استان ملزم به خرید توسط ادارات است، بیان کرد: اگر کالایی دارای کیفیت لازم نباشد چه توقعی است که به سیستم دولتی اجحاف کنیم و مجبور باشد این کالا را خریداری کند.

استاندار همدان تاکید کرد: در حمایت از بخش خصوصی نسبت به شعار کسی تند و به نقد و تخریب کسی کند عمل نمی‏‌کنیم، باید به این اعتقاد داشته باشیم که نجات اقتصاد با توان بخش خصوصی محقق میشود.

واگذاری اجرای تصفیهخانه ملایر به بخش خصوصی

وی از واگذاری اجرای تصفیهخانه شهرستان ملایر به صورت BOT به بخش خصوصی خبر داد و گفت: واگذاری طرح به این صورت برای نخستین بار در کشور انجام می‏شود که امیدواریم به طودی عملیات اجرایی نیز آغاز شود.

نیک بخت همچنین از احداث میدان بار شهر همدان با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی خبر داد و گفت: این پروژه نیز نزدیک به 170 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که توسط بخش خصوصی تامین می‏شود.

استاندار همدان با اعلام اینکه کارخانه قطعات سبک ساختمانی با مشارکت سرمایهگذاران عرب در ملایر کلنگ‏‌زنی میشود، بیان کرد: این پروژهها از جمله نتایج همایش سرمایه‏گذاری استان همدان بوده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار