هفته گذشته که خبر اجرای مانوری سه مرحله‌ای در مجموعه تئاتر شهر در رسانه‌ها منتشر شد؛ پس از آن از اهداف و نتایج این مانور خبر خاصی اعلام نشد، موضوعی که ایسنا در گفت‌وگو با فرمانده عملیات مانور تئاتر شهر به بررسی آن پرداخته است.
کد خبر: ۴۶۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 25 July 2017
علیرضا جبارزاده، در این باره گفت: به طور کلی سیاستی در سازمان آتش‌نشانی وجود دارد که براساس آن از اماکن تجمعی و پرخطر بازدید می‌شود که مجموعه تئاتر شهر نیز جزو همین مجموعه‌ها و یکی از مهم‌ترین اماکن تهران است که به نوعی نماد تئاتر و هنر در کشور محسوب می‌شود، از این رو حفظ ایمنی و ارتقای مولفه‌های ایمنی در آن بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه این مانور با هدف شناخت مخاطرات و نقاط ضعف و قوت ایمنی این مجموعه هنری انجام شد، افزود: طی سه شب مانوری در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد که متاسفانه در این مانور به یکسری مخاطرات و چالش‌های ایمنی این مجموعه پی بردیم.

فرمانده عملیات مانور تئاتر شهر با بیان اینکه سیستم اطفای حریق این مجموعه دچار مشکلاتی است گفت: این سیستم راه‌اندازی شده؛ اما به طور کامل به بهره‌برداری نرسیده و نقایصی دارد که باید برطرف شود.

جبارزاده با اشاره به درهای این مجموعه افزود: تمامی درهای تئاتر شهر در این مجموعه باید بازگشایی شود که این موضوع برعهده نگهبانان و عوامل حراست تئاتر شهر است؛ اما متاسفانه مشکلاتی در سرعت باز کردن این درها وجود داشته و این درها در حالت عادی عمدتا قفل هستند که باید در این خصوص به نگهبانان و عوامل حراست آموزش داده شده و سرعت عمل آنان افزایش یابد.

وی با اشاره به سالن‌های نمایش در مجموعه تئاتر شهر تصریح کرد: متاسفانه سالن چهارسو در این مجموعه ایمنی نداشته و طبق روال قدیمی فعالیت می‌کند. ضمن اینکه اکثر مواد داخل آن نیز قابل اشتعال است.

فرمانده عملیات مانور تئاتر شهر با اشاره به سالن اصلی تئاتر شهر افزود: وضعیت ایمنی در این سالن به مراتب بهتر است و در سال‌های اخیر ارتقاء نیز داشته همچنین در دیگر سالن‌ها نیز وضعیت ایمنی نسبتا بهتر از گذشته شده اما ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد.

جبارزاده درباره آسانسور این مجموعه نیز گفت: تنها یک آسانسور در تئاتر شهر فعالیت می‌کند که البته آسانسوری قدیمی است.

وی با بیان اینکه باید سیگار کشیدن هنگام نصب دکور و در پشت صحنه مجموعه ممنوع شود، اظهار کرد: ته‌سیگارها می‌توانند مشکلات زیادی برای ایمنی این مجموعه ایجاد کنند از این رو ما تاکید کردیم باید کشیدن سیگار حین نصب دکور و بر روی صحنه ممنوع شود و در پشت صحنه نیز سیگار کشیدن منع شود و از مدیریت مجموعه خواستیم تا اتاق‌های دودی را برای این منظور در مجموعه تئاتر شهر پیش‌بینی کنند.

فرمانده عملیات مانور تئاتر شهر اتصال برق را نیز یکی دیگر از خطرات در تئاتر شهر دانست و ادامه داد: در سیم‌کشی برق این مجموعه نیز مشکلاتی وجود داشت که باید مرتفع شود.

جبارزاده با اشاره به موقعیت قرارگیری سالن‌های نمایش در این مجموعه به ایسنا گفت: عمده‌ای از سالن‌های این نمایش در زیرزمین تئاتر شهر قرار گرفته‌اند و هنگام بروز حادثه همزمان با تخلیه جمعیت آتش‌نشانان باید از همان مسیر به پایین بروند که این مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کند، از این رو لازم است که تجهیزات ایمنی در این مجموعه ارتقاء یابد.

وی با اشاره به بازدیدی که در سال گذشته از این مجموعه به عمل آمد، ادامه داد: طی آن بازدید موارد ایمنی به طور مکتوب به عوامل تئاتر شهر اطلاع داده شد و گزارش مکتوب این بازدید نیز با اعلام مخاطرات به مدیران تئاتر شهر اعلام خواهد شد.

فرمانده عملیات مانور تئاتر شهر با بیان اینکه عوامل تئاتر شهر نیز همکاری خوبی با ما داشتند، گفت: یکی از نقاط قوت این مانور این بود که ما نقشه ایمنی تئاتر شهر را تهیه کرده و هنگام بروز حادثه با سرعت بیشتری می‌توانیم به نقاط مختلف این مجموعه برسیم.

جبارزاده درباره مانورهای بعدی نیز گفت: در تالار رودکی و تالار وحدت نیز مانورهایی خواهیم داشت که در آینده برگزار شده و نقشه‌های آن این اماکن نیز تهیه می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار