کد خبر: ۴۷۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰ 14 June 2015
سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در یک اقدام عجیب در هفته جهاد کشاورزی نام خبرگزاریهای استان را از لیست تجلیل خود حذف کرد.

به گزارش ایرنا این اقدام عجیب سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در حالی انجام شد که خبرگزاریهای استان بیشترین فعالیتهای این سازمان را منتشر کرده اند.

چنگلوایی رییس این سازمان که همواره مورد توجه خبرنگاران خبرگزاریهای فعال استان هست هم ظاهرا نسبت به این امر بسار بی توجه بوده است.

سازمان جهاد کشاورزی استان تحلیل محتوای رسانه های استان را در حالی تهیه و منتشر کرده است که هیچ نامی از خبرگزاریها نیست و تنها فراوانی و درصد اخبار منعکس شده این سازمان در 49 نشریه شامل روزنامه محلی و سراسری، هفته نامه و گاهنامه مورد بررسی قرار داده است.

در این بین سازمان جهاد کشاورزی استان هیچ توجهی به منبع اطلاعات و اخبار درج شده در روزنامه های استان که ایا خبرگزاریها بوده اند یا نه نکرده است.

در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، از نشریه هایی که بیشترین مطالب منتشر شده با موضوع جهاد کشاورزی را داشتند تقدیر شد، این در حالیست که تحقیقات نشان می دهد که بیش از دوسوم اخبار و گزارش های روزنامه ها از خبرگزاری های استان تغذیه می شود.

نتایج یک تحلیل محتوا که توسط زینب شریفی، استاد ارتباطات و مدرس دانشکده خبر اهواز انجام شده، نشان می دهد که منبع 75 درصد اخبار و گزارش های روزنامه ها و هفته نامه های محلی خوزستان، خبرگزاری ها هستند و این مطالب بدون ذکر منبع در این نشریات مورد بهره برداری قرار می گیرد.

بر اساس این تحقیق که در نیمه نخست سال 93 انجام شده، نتایج تحلیل محتوای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی که به صورت جداگانه انجام شده نیز معتبر است و همین مساله را ثابت می کند.

نبود تولیدات خبری در روزنامه های محلی بر اساس این تحقیق، ارتباط مستقیم با نبود نیروی متخصص و حرفه ای دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار