کد خبر: ۴۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۵ 16 June 2015
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: چهار هزار میلیارد تومان از محل ارزش افزوده، بدون اطلاع ما به شهرداری تهران پرداخته شده است و در زمینه جرایم راهنمایی و رانندگی نیز چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

به گزارش تابناک تهران، نعمت الله ترکی که در شورای اداری استان تهران و در حضور مدیران استانی سخن می‌گفت افزود: استان تهران بیش از نیمی از درآمد مالیاتی و سپرده‌های کشور را کسب می‌کند و حتی حدود 10 درصد از معادن کشور در استان تهران است اما متاسفانه از این درآمد کلان حدود 3.27 درصد به تهران اختصاص داده می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: استان تهران محروم‌ترین استان کشور است و با احتساب جمعیت کمترین سرانه بودجه را دارد و در حق شهرستانهای استان تهران نیز بی مهربانی رخ می‌دهد چنانکه بودجه عمرانی استانداری تهران حدود 260 میلیلارد تومان است اما از محل ارزش افزوده 4000 میلیارد تومان بدون هیچ نظارتی و اطلاع استانداری به شهرداری تهران اختصاص داده شده است و در بحث جرایم رانندگی نیز همینطور بوده است.

وی ادامه داد: زمان آن رسیده که به لحاظ قانونی تغییراتی صورت گیرد تا توسعه متوازن در استان تهران انجام شود و امیدوارم در برنامه توسعه ششم و بودجه‌های بعدی حق استان تهران بر اساس قانون پرداخت شود.

در ادامه مراسم نقوی نماینده شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک گفت: متاسفانه دولت در حوزه آموزش و پرورش با خرید خدمت به ازای هر دانش‌آموز به مبلغ 550هزارتومان می‌تواند کار را انجام دهد اما خود دولت این خدمت را با مبلغ 2 میلیون یعنی حدود 4 برابر انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در بحث شهرستانهای استان تهران نیز شاهد توسعه نا متوازن هستیم حتی در تعداد نمایندگان نیز این را شاهدیم که شهرستانهای تهران با 6 میلیون جمعیت فقط 4 نماینده دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار