مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ و نقل از احتمال بهره‌برداری زودتر از موعد مقرر آزاد راه جنوبی تهران، خبر داد.
کد خبر: ۴۹۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 06 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "خیرالله خادمی: اظهار داشت: آزادراه جنوبی تهران علاوه بر ایجاد ارتباط بین کریدورهای منتهی به پایتخت موجب تکمیل، تسهیل و افزایش ایمنی ارتباط بین آزادراه‌های غرب و شهر تهران می‌شود و با حذف بخشی از بار ترافیک آزادراه قزوین- کرج، ترافیک را کاهش می‌دهد.

وی با بیان این‌که فرآیند ساخت آزادراه جنوبی تهران جلو‌تر از برنامه در حال انجام است، تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی قطعه 4 این آزادراه (قم- گرمسار) به طول 38 کیلومتر 63 درصد و پیشرفت فیزیکی کل پروژه بیش از 30 درصد است.

وی افزود: در قطعه مذکور  به طور میانگین روزانه 3000 تن آسفالت‌ریزی انجام می‌شود و به منظور رفاه حال هموطنان ساختمان‌های جانبی محدوده آزادراه مانند مجتمع‌های خدمات رفاهی نیز همزمان با افتتاح آزادراه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه درختکاری در 1000 هکتار از مسیر این آزادراه را برای نخستین بار در کشور اقدامی مهم دانست و بیان کرد: در راستای معماری و منظر راه، دو طرف این آزادراه با گونه‌های طبیعی سازگار با اقلیم منطقه درخت‌کاری می‌شود و این اقدام علاوه بر زیباسازی مسیر و ارتقای بهداشت روانی رانندگان و مسافران، در بیابان زدایی و جلوگیری از ریزگردها و حفظ و نگهداری حریم آزادراه اثرات قابل توجهی دارد.

آزادراه 158 کیلومتری جنوبی تهران از محدوده صنعتی آبیک (در آزادراه تهران-قزوین) آغاز و با عبور از نظرآباد، هشتگرد، اشتهارد، آزادراه تهران، ساوه را قطع کرده و از محدوده جنوبی فرودگاه امام خمینی می‌گذرد و در محدوده شهرک صنعتی چرمشهر در تلاقی با آزادراه قم - گرمسار پایان می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار