رئیس اداره حفاظت محط زیست شهرستان دماوند با بیان اینکه تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود آلودگی به سد ماملو کافی نیست، گفت: وضع پسماندهای بیمارستانی و سموم کشاورزی در این شهرستان نامناسب است.
کد خبر: ۴۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 17 June 2015
 عباس میرزاکریمی ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان دماوند که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه شهرستان دماوند دارای 98 هزار هکتار منطقه ممنوعه است، اظهار داشت: دو اثر طبیعی ملی دریاچه تار و غار رودافشان نیز در این شهرستان وجود دارد که ما را در این خصوص به نسبت شهرستان‌های هم‌جوار و حتی استان تهران در رتبه نخست قرار داده است.

وی افزود: با وجود اینکه در زمینه جلوگیری از دخل تصرف اراضی، حفظ عرصه‌ها و افزایش حیات‌وحش کل کشور روبه کاهش بوده، اما این موضوع با همکاری مسئولان و مردم در شهرستان دماوند روبه افزایش است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند تصریح کرد: این شهرستان به دلیل اینکه در شعاع 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته و به‌عنوان ریه تنفسی پایتخت محسوب می‌شود، معضلاتی وجود دارد و اخیراً که آب سد ماملو به تهران منتقل شده وظیفه‌ ما حساس‌تر شده است.

میرزاکریمی با بیان اینکه آلودگی رودخانه معضلی بوده که نتوانستیم تاکنون در جلوگیری از آن موفق باشیم، گفت: با وجود اینکه تمهیدات لازم در این خصوص براساس مصوبه شورای امنیت ملی پیش‌بینی شده، اما برای جلوگیری از آلودگی کافی نبوده که امسال قرار است این تمهیدات به صورت طرح جهادی استمرار پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در بحث پسماندهای شهری و روستایی نتوانستیم موفقیتی داشته باشیم، ادامه داد: در این زمینه کارگروه‌هایی را تشکیل داده‌ایم که امیدواریم در آینده به نتیجه برسیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند اضافه کرد: پسماندهای بیمارستانی و پزشکی وضع خوبی ندارند و هنوز برای آفت‌ کشی کشاورزی، سموم معتبری در این شهرستان وجود ندارد که امسال نیز این موضوع در دستور کار قرار دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار