نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه کشت محصول پسته می تواند منجر به کارآفرینی و اشتغال شود، گفت: انتقال آب دریای خزر ۵۰هزار هکتار سطح باغات را افزایش می دهد.
کد خبر: ۴۹۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 14 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "ابوالفضل حسن بیکی" در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی پسته دامغان به میزبانی سالن هلال احمر این شهر با بیان اینکه کشت پسته می تواند اشتغال بسیاری را برای جوان های این شهرستان فراهم کند، ابراز داشت: پسته نسبت به سایر محصولات کشاورزی با توجه به نیاز آب اندکی که دارد بسیار زودبازده است لذا  با سرمایه گذاری حداقلی می توان در این منطقه تولید ثروت کرد.

وی افزود: با انتقال آب دریای خزر به دامغان سطح زیر کشت باغات را تا میزان ۵۰هزار هکتار افزایش می دهد و از سوی دیگر با فراهم شدن شرایط آبی و خاکی مناسب سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی انگیزه و رغبت بیشتری را خواهند داشت لذا توسعه و کارآفرینی محصول پسته در دستورکار این شهرستان قرار دارد.

نماینده مردم دامغان در مجلس هدف از برگزاری جشنواره پسته را اتحاد مردم در راستای رشد و توسعه شهرستان بسیار مهم برشمرد و ابراز داشت: پسته دامغان از نظر مواد مغذی بسیار غنی است و در دنیا شناخته شده است لذا باید با ایجاد کارخانه های بسته بندی صادراتی و شناسایی بازارهای هدف این محصول را به سوی ارز آوری هدایت کرد.

حسن بیگی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا کنون برداشت پسته از ۱.۵ تن در هر هکتار به سه تن افزایش پیدا کرد که نشان می دهد توانستیم در این بازه زمانی تا حدودی موفق عمل کنیم لذا باید برای ارتقا میزان برداشت برنامه ریزی های مناسبی در سطح کلان انجام دهیم.

وی افزود: حضور سفیران بنگلادش، افغانستان و اتاق بازرگانی چین در این جشنواره فرصت خوب و مناسبی برای رایزنی صادراتی این محصول به اقصی نقاط کشور های جهان فراهم کرد که امیدواریم با ایجاد سرترینگ و بسته های مناسب و تغییر دیدگاه صادرات محور، کشاورزان این خطه بتوانیم ارزش افزوده خوبی را برای استان سمنان و دامغان ایجاد کنیم.

چهارمین جشنواره ملی پسته در نمایشگاهی با ۵۰ غرفه میزبان مردم و بازدید کنندگان بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار