مدیر کمیته امداد ملایر گفت: 25 هزار نفر از افراد زیر پوشش و نیازمند ملایر با همکاری خیرین همزمان با ماه مبارک رمضان در این شهرستان اطعام می شوند.
کد خبر: ۴۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 19 June 2015

مدیر کمیته امداد ملایر از اطعام 25 هزار نفر از افراد زیر پوشش و نیازمند ملایر با همکاری خیرین همزمان با ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فارس، علی کولیوند با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد این شهرستان در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های این نهاد اطعام نیازمندان و سنت حسنه افطاری است.

وی از اطعام 25 هزار نفر از افراد زیر پوشش و نیازمند شهرستان ملایر خبر داد و افزود: این برنامه به همت کمیته امداد با همکاری خیرین و اداره اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود.

مدیر کمیته امداد ملایر تصریح کرد: در این سنت حسنه که در مساجد، تالارها، رستوران‌ها و مقبره سیف‌الدوله برگزار می‌شود خانواده‌های زیر پوشش و نیازمند دو بار در طول ماه اطعام می‌شوند که اطعام‌دهی نیازمندان از اول ماه مبارک رمضان شروع و تا پایان این ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز 24 هزار مددجو و نیازمند در ماه رمضان اطعام شدند گفت: این تعداد امسال یک‌هزار نفر بیشتر از سال گذشته است.

کولیوند از اجرای طرح حامی‌یابی توسط کمیته امداد ملایر همزمان با ماه رمضان خبر داد و افزود: در حال حاضر 6 هزار و 100 حامی یک‌هزار و 315 نفر از ایتام ملایر را حمایت می‌کنند.

وی عنوان داشت: مهمترین رویکرد طرح حامی‌یابی امسال کمیته امداد ملایر اجرای حامی‌یابی طرح محسنین و حامی‌یابی برای بیماران خاص در قالب طرح شفا است.

مدیر کمیته امداد ملایر با بیان اینکه در حال حاضر با اجرای طرح محسنین 400 نفر از افراد زیر پوشش این طرح دارای حامی شده‌اند گفت: پیش‌بینی می‌شود در ماه رمضان نیز تعداد 800 حامی را در این زمینه جذب کنیم.

وی تعداد بیماران خاص را نیز 180 نفر عنوان کرد و افزود: تاکنون 70 نفر از این بیماران دارای حامی شده‌اند که امیدواریم در ماه مبارک رمضان بتوانیم برای 110 نفر باقی مانده نیز جذب حامی را داشته باشیم.

کولیوند ضمن تقدیر از حامیان و خیرین شهرستان در راستای حمایت از ایتام و نیازمندان ملایر، کمک حامیان به کمیته امداد ملایر را در سال گذشته 2 میلیارد و 53 میلیون تومان برشمرد.

وی به برگزاری نمایشگاه ضیافت در ماه مبارک رمضان توسط کمیته امداد و اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه همچون سال‌های گذشته با هدف آشنایی بیشتر مردم با برنامه‌های کمیته امداد و اشتغال ایجاد شده افراد زیر پوشش در پارک سیفیه برگزار می‌شود.

مدیر کمیته امداد ملایر از برپایی 32 غرفه در این نمایشگاه خبر داد و گفت: این نمایشگاه با 6 غرفه اقدامات کمیته امداد در بخش‌های مسکن، درمان، فرهنگی و... 26 غرفه در طرح‌های اشتغالزایی مددجویان در مبل و منبت، صنایع چوب، محصولات کشاورزی، فروشندگی، خیاطی، فرشبافی و غرفه حامی‌یابی از هشتم تیرماه به مدت پنج روز برگزار خواهد شد.

وی همچنین از جمع‌آوری زکات فطریه در پایان ماه رمضان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه با توزیع پاکت‌های مخصوص جمع‌آوری زکات فطریه و کفارات، مردم به یاری نیازمندان و افراد زیر پوشش خواهد رفت.

کولیوند با بیان اینکه سال گذشته از محل جمع‌آوری زکات فطریه برای 40 نوعروس جهیزیه تهیه شد عنوان داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال از جمع‌آوری زکات فطریه بتوانیم برای 50 نوعروس دریافت نوبت جهیزیه تهیه کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین با همکاری ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد زکات جمع‌آوری شده در هر محل بین نیازمندان همان محله توزیع خواهد شد.

مدیر کمیته امداد ملایر از اجرای طرح مفتاح‌الجنه در ماه مبارک رمضان خبر داد و یادآور شد: در این طرح مسئولان کمیته امداد و تعدادی از مسئولان شهرستان با هدف رفع نیازهای ضروری از خانواده‌های زیر پوشش و نیازمند سرکشی دارند.

وی بیان کرد: در این طرح از 700 نفر از خانواده‌های نیازمند و زیر پوشش از ابتدا تا پایان ماه رمضان سرکشی خواهد شد.

کولیوند با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌های واقعا نیازمند در مناطق محروم و روستایی هستند از خیرین خواست تا در این طرح خداپسندانه کمیته امداد را یاری کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار