با دستور استاندار تهران
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با توجه به نیاز شهروندان به خدمات عمومی و با دستور استاندار تهران مسکن مهر اسلامشهر تحویل شهرداری این شهر می شود.
کد خبر: ۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶ 15 February 2015

فریبرز واحدی در گفت و گو با  مهر با اشاره به اینکه بیش از 98 درصد واحدهای مسکن مهر واوان و ضیاء آباد اسلامشهر به متقاضیان واگذار شده است، اظهار داشت: نیاز به نظافت معابر عمومی، رسیدگی و نگهداری فضای سبز، جمع آوری زباله و ترمیم و لکه گیری آسفالت معابر عمومی از درخواست های شهروندان ساکن در این شهرک است و با دستور مستقیم استاندار تهران به زودی با تحویل این دو شهرک به شهرداری این مشکلات برطرف خواهد شد.

وی در خصوص تکمیل پروژه های نیمه تمام در مسکن مهر اسلامشهر نیز گفت: این طرح در دولت قبل با دستور رئیس جمهور به اجرا درآمد و تمام وزارتخانه ها مکلف بودند خدمات زیربنایی لازم را ارائه بدهند، وزارت راه و شهرسازی به تعهدات خود عمل کرده اما جمع آوری فاضلاب شهری در این دو شهرک منوط به اجرای این طرح در کل شهر اسلامشهر است و وزارت نیرو مسئول انجام این پروژه است.

این مسئول ادامه داد: تمام تمهیدات آموزشی را انجام داده ایم اما بطور حتم در سال های آینده نیاز است که در مقاطع مختلف تحصیلی مدارس جدیدی احداث شود، در خصوص احداث کلانتری نیز زمینی تحویل نیروی انتظامی شده است، تکمیل بیمارستان مسکن مهر به دلیل هزینه بسیار سنگین آن در حال حاضر میسر نیست و منابع دولت کفاف نمی دهد لذا ورود بخش خصوصی می تواند این مشکل را نیز برطرف کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه راه دسترسی مسکن مهر ضیاء آباد در طرح اولیه پیش بینی شده بود، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه بخشی از اراضی مالک خصوصی داشت این پروسه اندکی طولانی شد، قرار بود در مجموعه شورا و شهرداری توافقی با مالک داشته باشند که ظاهرا به دلیل اینکه مالک توقع تغییر کاربری زمین کشاورزی را به مقدار بیش از حد قانونی داشت این امر میسر نشد.

واحدی افزود: در این رابطه با مشورت با وزیر راه و شهرسازی از طریق دادگستری و دادستانی شهرستان اسلامشهر اعمال ماده 9 شد و هزینه خرید زمین با توافق کارشناسی به حساب دادگستری واریز شد تا تحویل مالک شود لذا امیدواریم تا قبل از پایان سال این جاده به اتمام برسد و عیدی ما به ساکنان فهیم مسکن مهر اسلامشهر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار