مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: با توجه به مباحث امنیتی و ایجاد محدودیت‌هایی در اطراف حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها اکنون نیازمند احداث ایستگاه آتش‌نشانی در محوطه داخلی حرم هستیم تا در صورت رخ دادن حادثه بتوانیم خسارت‌ها را کاهش دهیم.
کد خبر: ۵۰۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴ 27 September 2017
به گزارش تابناک قم، عباس جعفری در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در سالن محراب، از نام‌گذاری هفتم مهرماه به عنوان روز ملی شهدای آتش‌نشان یاد کرد وافزود: در گذشته شهر قم با استانداردها فاصله زیادی داشته است اما با تاکید رهبر انقلاب اسلامی نسبت به ساماندهی وضعیت امینی و آتشانی شهر قم اقدامات مطلوبی در راستای رفع کاستی‌ها انجام شده که از جمله این اقدامات احداث ۱۲ ایستگاه آتش‌نشانی و ثبت‌نام ۳۰۰ نیرو جدید است.

وی با اشاره به خرید ۴۰۰ لباس ضد حریق عنوان کرد: در مورد تجهیزات مورد نیاز وضعیت مطلوبی نداشتیم اما طی این سال‌ها با خرید اقلام مختلف گام‌های مطلوبی برداشته شده است چرا که اگر آتش‌نشان‌ها ایمن نباشند نمی‌توانند به شیوه مطلوب به رسالت‌های خود عمل کنند.

وی از حضور نیروهای متعهد و ارزشی در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم یاد کرد و گفت: علاوه بر اینکه روزانه به صورت میانگین ۲۵ علمیات را انجام می‌دهیم، در کنار فعالیت‌های خود ارائه آموزش به اقشار مختلف را نیز دنبال می‌کنیم تا بتوانیم حوادث را کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تاکید بر اینکه اکنون در مورد وضعیت ایمنی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها رضایتمندی مطلوبی وجود دارد، اظهار کرد: در دوره‌های مختلف ارائه مباحث مرتبط در حوزه ایمنی در قالب کارگاه‌های آموزش برای خادمان حرم مطهر دنبال شده است اما این امر باید استمرار داشته باشد.

جعفری یادآور شد: با توجه به مباحث امنیتی و ایجاد محدودیت‌هایی در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها اکنون نیازمند احداث ایستگاه آتش‌نشانی در محوطه داخلی حرم مطهر هستیم تا در صورت رخ دادن حادثه نیروهای آتش‌نشان به همراه تجهیزات خود بتوانند با حضور به موقع خسارت‌ها را کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها می‌تواند در تامین مکان مورد نیاز برای ایستگاه مذکور مشارکت داشته باشد، مطرح کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم مراحل ساخت و ساز، تجهیز امکانات و تامین نیرو را دنبال می‌کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار