از سوی شركت توانیر و با همكاری پژوهشگاه نیرو و برق منطقه ای خوزستان نشست تخصصی با عنوان «ریزگردها، بحران خاموشی های صنعت برق در خوزستان و درس هایی كه باید آموخت» برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 24 October 2017
به گزارش تابناک تهران، در این نشت كه با حضور صاحب نظران اندیشمندان و مسوولان توانیر و استان خوزستان همزمان با سی و دومین دوره كنفراس بین المللی برق برگزار شد، ضمن شریح كامل حادثه 9 بهمن ماه 95 به ابعاد این حادثه از دید سیاسی و اجتماعی پرداختند.

این گزارش می افزاید براساس بررسی های انجام شده در این حوادث خطوط 230 كیلو ولت نست به خطوط 400و 132 كیلو ولت بیشترین خاموشی را داشتند كه لازم است در خصوص یافتن علل و مقاوم سازی این خطوط اقدام شود.

همچنین در این جلسه مطرح شد كه خطوط داری مقره های كامپوزیت در این حادثه دچار كمترین خاموشی شده بنابراین تصمیم براین گرفته شد جهت مقابله با رویداد چنین حوادثی مقره ها با مقره های كامپوزیت تعویض شود ضمن اینكه باید به مشكلات احتمالی این نوع مقره های در آینده توجه شود.

سپس نتایج آزمون های انجام شده بر روی نمونه برداشت آلودگی از ایستگاه سنجش آلودگی ماهشهر تشریح و بیان شد این پدیده با توجه به ماهیت خاصی كه دارد در جهان نادر بوده و با همانگی های انجام شده در كنفرانسهای جهانی مطرح و برای یافتن راه حلهای آن در خواست كمك شده است.

همچنین پیش بینی می شود با توجه به تغییرات اقلیمی این خطر برای سال جاری نیز وجود داشته باشد و برای مقابله با آن تمهیداتی از جمله مقره شویی و تعویض مقره ها و پوشش مقره ها با روكش TRV در حال انجام است.

در پایان بیان شد: در این موضوع صنعت برق كانون مشكل نبوده بلكه قربانی این موضوع استو لازم است برای از بین بردن مشكلات اصلی چاره اندیشی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار