فرماندار قصرشیرین گفت: امکاناتی که برای ایام اربعین در قصرشیرین در نظر گرفته شده بود، از فردا(یکشنبه) منتقل خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 04 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،فرامرز اکبری، اظهار کرد: امکاناتی که برای تردد زوار از مرز خسروی در قصرشیرین در نظر گرفته شده بود، امروز هم نگه داشته می‌شود، اما از فردا برای انتقال آنها مانعی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه عمده امکانات مربوط به خود مردم و شامل موکب‌ها است، تاکید کرد: موکب‌هایی که در نظر گرفته شده به سایر مرزها منتقل می‌شود تا حداقل زوار سایر استان‌ها بتوانند از آن استفاده کنند.

فرماندار قصرشیرین در خصوص امکانات دولتی همچون تجهیزات و کادر درمانی که از نقاط مختلف استان به قصرشیرین آورده شده بود نیز یادآوری کرد: این نیروها نیز از فردا می‌توانند به محل قبلی خود بازگردند.

به گفته این مسئول، چادرهای اردوگاه اضطراری هلال احمر نیز که برای اسکان زوار برپا شده بود ظرف روزهای آینده جمع خواهد شد.

اکبری با اشاره به اینکه بخش زیادی از هزینه‌های صورت گرفته صرف زیرساخت‌های قصرشیرین و خسروی شده، تصریح کرد: این زیرساخت‌ها شامل راه، چهار بانده کردن محورها، پارکینگ‌ها، سرویس‌های بهداشتی، گیت‌های گذرگاهی و ... برای قصرشیرین می‌ماند و در آینده قابل استفاده است.

وی افزود: رایزنی‌ها برای بازگشایی مرز خسروی برای بعد از اربعین هم ادامه می‌یابد و این امکانات برای آن موقع استفاده خواهد شد.

فرماندار قصرشیرین در خصوص آمادگی برای بازگشت زوار از مرز خسروی نیز عنوان کرد: اکثر افراد از همان مرزی که خارج شده اند به کشور برمی‌گردند، چون معمولا خودروهای خود را در همان مرز گذاشته اند.

به گفته اکبری، اگر افرادی بخواهند از مرز خسروی وارد شوند مشکلی وجود ندارد و خدمات به آنها ارائه خواهد شد، اما تعدادشان چندان زیاد نیست.

وی اظهار کرد: هم اکنو هم روزانه 200 تا 300 نفر از مرز خسروی به کشور وارد می‌شوند که مشکلی برای ارائه خدمات به آنها وجود ندارد.

فرماندار قصرشیرین با اشاره به  امیدی که در دل مردم برای بازگشایی مرز و میزبانی از زوار اربعین ایجاد شده بود، گفت: به دلیل عدم آمادگی طرف عراقی این فرصت از دست رفت.

اکبری خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم بازگشایی مرز برای بعد از اربعین صورت گیرد و رایزنی‌ها در این خصوص ادامه دارد. 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار