فرماندارتهران گفت: تنها با افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی‌ها مطابق با متوسط تورم موافقت می‌کنیم.
کد خبر: ۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴ 16 February 2015

به گزارش ایسنا ، عیسی فرهادی درحاشیه چهارمین جلسه تنظیم بازار استان تهران درخصوص افزایش نرخ کرایه‌ها گفت: با افزایش حداکثر 20 درصد کرایه‌ها به طور میانگین موافق هستیم؛ اما با توجه به اینکه درخطوط مختلف تاکسی افزایش 15 تا 30 درصد را داشتیم، فرمانداری تهران با افزایش 30 درصدی موافق نبود برهمین اساس برای انجام اصلاحات مکاتبات لازم را با شورای شهر تهران انجام دادیم که پس از اصلاحات این مصوبه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: البته باید در نظر بگیریم که هزینه‌های حمل و نقل عمومی سنگین است و در حال حاضر نیز نرم واقعی آن پرداخت نمی‌شود و دولت برای تشویق شهروندان در استفاده از بخش حمل و نقل عمومی سوبسیت پرداخت می‌کند، اما فرمانداری تهران تنها با افزایش نرخ کرایه‌ها مطابق با متوسط تورم موافقت می‌کند.

فرماندار تهران همچنین درخصوص برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نیز گفت: کارگروهی به ریاست معاون سیاسی وزارت کشور و با حضور اعضای شورای شهر تهران تشکیل شد و با عنایت به مصوبه دولت درخصوص کمک به برگزاری این انتخابات فرمانداری تهران به عنوان ناظرعالی در این انتخابات نقش ایفا می‌کند.

فرهادی ادامه داد: طی جلسات متعدد و انجام کار کارشناسی شیوه‌نامه‌ای تنظیم شد که این شیوه‌نامه برای تصویب به شورای شهر تهران فرستاده شد که پس از تصویب قطعا براساس این شیوه‌نامه انتخابات شورایاری‌های شهر تهران برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در انتخابات شورایاری‌ها، شهرداری تهران به عنوان دستگاه اجرایی، 9 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به عنوان دستگاه نظارت و فرمانداری تهران به عنوان ناظرعالی نقش ایفا می‌کنند.

فرماندار تهران درخصوص تاریخ برگزاری این انتخابات گفت: پانزدهم تا 22 اسفندماه برای برگزاری این انتخابات در نظر گرفته شده و با توجه به نظر شورای شهر تهران و با هماهنگی شهرداری تهران می‌توانند انتخابات را در روز پانزدهم به عنوان مثال نیمی از مناطق تهران را برگزار شود و نیمی دیگر نیز در روز 22 اسفند ماه انتخاباتشان برگزار شود که این مساله بستگی به نظر شورای شهر تهران دارد.

فرهادی درخصوص هماهنگی‌های لازم برای بحث گردشگری در شهر تهران در ایام نوروزی نیز گفت: برای ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های متولی در بحث گردشگری مانند شهرداری‌ها، راهنمایی و رانندگی،‌امداد هلال‌احمر و سایر دستگاه‌ها امروز بعدازظهر در فرمانداری تهران نخستین جلسه گردشگری ویژه ایام نوروزی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: در این جلسه تصمیم‌گیری‌های لازم و ایجاد آمادگی و هماهنگی در دستگاه‌های متولی مورد بحث قرار می‌گیرد و در نهایت برای شیوه انجام بهتر کارها برنامه‌ریزی‌ها و نظارت‌های لازم، تصمیمات لازم گرفته می‌شود. امسال در طرحی میهمانانی که به شهر تهران در ایام نوروز وارد می‌شوند، در قالب تورهای تهرانگردی می‌توانند اماکن گردشگری و تاریخی شهر تهران را مورد بازدید قرار دهند که در جلسه بعدازظهر امروز نحوه انجام این تورها نیز مشخص می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار