قائم مقام شهردار تهران، معتقد است که برخی شهر و خیابان­ های آن را با «شنبه ‌بازار» اشتباه گرفته‌اند و هر طور كه می خواهند در شهر رفتار می كنند.
کد خبر: ۵۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 26 June 2015
دكتر عيسی شريفی در جلسه بررسی پروژه «خط سفيد» در مناطق جنوبي و شرقی پايتخت، با تاكيد پروژه «آسمان آبی ـ زمين پاک» با دو محور «خط سفيد» و «تفكيك زباله» به عنوان اولويت‌دارترين فعاليت‌های مديريت شهري در سال جاری گفت: خروجي اين پروژه بر اساس نقشه راهي كه ترسيم شده و در چارچوب دستورالعملي كه ابلاغ گردیده بايد قابل ارزيابي و جمع‌بندي باشد.

وی افزود: به منظور دستيابی به اهداف اين پروژه، بايد از پراكنده‌ كاری جلوگيري شود و واحدهای ستادی و مناطق با یکدیگر، كاملا هماهنگ باشند و برنامه پیش­بینی شده را با هم‌افزايي در ستاد شهرداري تهران، مناطق ۲۲ گانه و نواحی ۱۲۳ گانه، مورد پيگيری قرار دهند.

شریفی با اعلام اينكه خيابان پيروزی در شرق تهران بايد به محوری آبرومند تبديل شود، تاكيد كرد: به اين منظور می­بایست نسبت به تعريض اين محور مهم شرقي پايتخت كه تنها تملک ۵ درصد از معارضان آن باقي مانده و سپس خط‌ كشي اصولي اين خيابان كه فقدان آن باعث گسترش بی انضباطي می شود، اقدام گردد.

برخي خیابان­ های شهر را با «شنبه بازار» اشتباه گرفته‌اند

قائم مقام شهردار تهران با اشاره به اينكه منطقه ۱۶ از شلوغ‌ترين مناطق تهران است، اظهار كرد: جواديه و نازي‌آباد از جمله محله‌هاي اين منطقه هستند كه بي‌ انضباطي در آنها موج مي‌زند و تا اول مهر با اجرای پروژه «خط سفيد» نسبت به ایجاد و برقراری نظم و انضباط ترافیکی در اين دو محله‌ و ساير محلات شهر تهران اقدام می­نماییم.

شريفي با بيان اينكه نبايد اجازه داده شود هر كسي، هر كاری که مي‌خواهد انجام دهد، تصريح كرد: برخي شهر و خیابان­ های آن را با «شنبه ‌بازار» اشتباه گرفته‌اند و هر طور كه مي‌خواهند در شهر رفتار مي‌كنند و از اين رو بايد با ساماندهی اِلمان‌هاي شهري از ايستگاه‌ها و پهلوگاه‌هاي حمل و نقل عمومی تا خط‌کشی بزرگراه ­ها و خیابان­ ها، نظم و انضباط را به شهر بر گردانیم، چرا که در شهر نامنظم، توجه به «خط سفید» معنا و مفهوم پیدا نمی­کند.

وی با طرح این پرسش که چرا باید خط‌کشی­ های عابر پیاده به سطل­های زباله منتهی شود و مخازن زباله در انتهای این خطوط و بر سر راه عابران پیاده قرار گیرند، اضافه کرد: منطقه ۱۱ با توجه به استقرار مراکز مهم حکومتی و دولتی از اهمیت ویژه­ای برخوردار است و تمام میهمانان رسمی خارجی کشور از این منطقه تردد می­کنند.

شریفی با اعلام اینکه تدبیر شهردار تهران این است که از اول مهر، شاهد تحول در ایجاد و برقراری نظم و انضباط ترافیکی به عنوان اولویت اول مدیریت شهری در سال ۹۴ باشیم، تأکید کرد: به منظور تحقق این هدف باید با تفکر سیستمی، کار هماهنگ و حضور میدانی، نقاط قوت را تقویت کرده و نقاط ضعف را تبدیل به نقاط قوت کنیم و وضعیت موجود را به وضعیت مطلوب تبدیل نماییم.

توجه ویژه به سیاه ­شدگی «خطوط سفید»

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه بر ارتباط تنگاتنگ بین شهرداری­ های مناطق و معاونت­های شهرداری تهران به منظور هم­ افزایی فعالیت­ها تأکید کرد و گفت: توجه به کیفیت در کنار کمیت و رعایت شاخص­های کیفی و ضوابط فنی در انجام امور در هر بخش بسیار مهم است، چنان­چه در حال حاضر موضوع سیاه شدگی «خطوط سفید» را به عنوان یک معضل در پروژه «خط سفید»، مورد توجه ویژه قرار داده­ایم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد انضباط در شهر به معنای احترام به دیگران و حرمت قائل شدن برای تمام شهروندان است، اظهار کرد: اثربخشی اقداماتمان نسبت مستقیم با نظم­بخشی در شهر دارد و تمام هدف «خط سفید» را می­توان در عبارت «استقرار انضباط در شهر»، خلاصه نمود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه به منظور ایجاد تغییر رفتار در شهر باید ارتباط تنگاتنگ با اقشار مختلف شهروندان داشته باشیم، تصریح کرد: با انجام اصلاحات هندسی ساده می­توانیم از وقوع بسیاری از تخلفات و برخی از تصادفات جلوگیری کنیم، چنانچه شهردار محترم تهران نیز تأکید فرموده­اند، امروز شهر تهران بیش از هر زمان دیگری به اقدامات مینیاتوری نیاز دارد.

معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه هر چند اجرای کارهای بزرگ با ابعاد ملی و فرا ملی و پروژه­های کلان نیز در شهر مورد نیاز است اما اقدامات به ظاهر جزیی مانند انجام اصلاحات هندسی نیز می­توانند بسیار مؤثر باشند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، به ساماندهی حمل و نقل عمومی باید پر رنگ­تر پرداخته شود و رضایت و مطلوبیت از آن را بالا ببريم، چرا كه ۱۲ میلیون از ۲۰ تا ۲۲ ميليون جابه‌جايي روزانه در تهران، از طريق ناوگان حمل و نقل عمومي انجام می­شود.

كاهش چشمگير تصادفات در ناوگان اتوبوسراني

همچنين در اين جلسه پيمان سنندجی مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران با اعلام اينكه ناوگان اتوبوسراني پايتخت بنا بر اذعان پليس راهور در بحث افزايش انضباط رانندگان و كاهش تصادفات رانندگی، پيشرفت زیادی داشته است، تاكيد كرد: آمار تصادفات رانندگان اتوبوس در تهران از ۵۶ هزار فقره در سال ۹۰ به ۹ هزار فقره در سال ۹۳ كاهش پيدا كرده، ضمن اين كه در این بخش در كاهش تصادفات جرحي و فوتي نیز كاهش چشمگيري داشته‌ايم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار