علی کماسی در گفتگو با تابناک:
کارشناس مسئول معاونت امور بهداشتی استان کرمانشاه گفت: از ۸ تا ۱۴ آذرماه به عنوان کنترل بیماری ایدز با درمان‌های پیشرفته هفته اطلاع رسانی ایدز با شعار هفته اطلاع رسانی ایدز"سلامتی حقی برای همه با اطلاع رسانی، پیشگیری، تشخیص زود هنگام، درمان وحمایت ازمبتلایان HIV است. نامگذاری شده است .
کد خبر: ۵۳۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 02 December 2017
علی کماسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود: آزمایش قدم اول در درمان بیماری ایدز  است که این آزمایش درتمام مراکز بهداشتی درمانی وپایگاه‌های سلامت استان به صورت محرمانه انجام می شود ودرصورت مثبت بودن، بیماربه مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری واقع در مرکز بهداشتی درمانی رفعتیه طبقه دوم، جهت آزمایشات تکمیلی، مراقبت ودرمان انتقال داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد:پیشرفت‌ها شامل درمان‌هایی است که باعث طول عمرطبیعی فرد مبتلا، ازدواج وبارداری میشود ومصرف دارو‌ها احتمال انتقال این ویروس را به صفر درصد میرساند.

کارشناس مسئول معاونت امور بهداشتی استان کرمانشاه  تاکیدکرد:بیماری ایدز مثل همه بیماریهاست، اما مشکل اصلی دراین بیماری شناسایی نشدن بیماران مبتلا به HIV میباشد که با اطلاع رسانی وآموزش باید ترس و وحشت مردم نسبت به آزمایش دادن کاسته شود.

کماسی اظهار داشت: در مرحله بعد ازشناسایی، درمان وپایبندی به درمان تاثیر بسزایی درکنترل بیماری دارد.

به گفته این کارشناس: بیماری ایدز (AIDS) یک بیماری عفونی است و به مجموعه‌ای از علایم و بیماری‌ها اشاره دارد که در اثر ویروسی به نام اچ. آی. وی (ویروس نقص ایمنی انسانی یا HIV) ایجاد می‌گردد و در آن سیستم ایمنی بدن انسان دچار نقص می‌شود بی‌بند و باری جنسی، استفاده از سرنگهای آلوده برای تزریق مواد مخدر، تزریق خون یا فرآورده‌های خونی آلوده، مواجهه کارکنان بیمارستان‌ها و تکنسینهای آزمایشگاهی با خون، مدفوع، یا ادرار افراد آلوده به ویروس ایدز ازعلت‌های ابتلا به این بیماری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار