مدیرکل ثبت احوال قم گفت: از ابتدای سال 91 تا پایان آذرماه امسال، 386 هزار تن موفق به دریافت کارت ملی هوشمند در قم شدند.
کد خبر: ۵۴۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ 01 January 2018

 

 

به گزارش تابناک قم، خلیل مرادی اظهار داشت: درحال حاضر 412 هزار و 911تن در سامانه ثبت نام کارت ملی هوشمند در قم ثبت نام کرده اند.

وی افزود: 397 هزار و 771 مورد کارت ملی هوشمند صادر شده است که شهروندان می توانند با مراجعه به این اداره کل، دریافت کنند.

وی با اشاره به این که در استان قم 930 هزار تن واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند گفت: مدت اعتبار کارت های ملی کاغذی تا پایان سال 96 است که باید شهروندان با ثبت نام اولیه در سامانه www.ncr.ir اقدام به دریافت کارت ملی هوشمند نمایند.

مرادی ادامه داد: تعدادی از دفاتر پیشخوان و پست در قم برای تهیه کارت ملی هوشمند فعال است که در هنگام ثبت نام اولیه می توانند نزدیک ترین مکان را برای تهیه کارت ملی هوشمند انتخاب کنند.

وی بیان داشت: همچنین برای دسترسی راحت تر مردم بخش های پنجگانه استان قم به خدمات صدور کارت ملی هوشمند، دفتر خدمات صدور کارت ملی هوشمند در شهر جعفریه فعال است.استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش مرکزی، سلفچگان، جعفریه، کهک و خلجستان است.

وی با تاکید بر این که زمان صدور کارت های ملی هوشمند کمتر از یک ماه به طول می انجامد گفت: این طرح برای نخستین بار در استان قم آغاز و از سال 93 اجرای آن در سطح کشور همگانی شد ولی به خاطر استقبال نکردن مردم، جزو سه استان آخر در اجرای طرح کارت ملی هوشمند می باشد.

کارت های ملی هوشمند علاوه بر کاربردهای قبلی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک، موجب توزیع عادلانه فرصت ‌ها، کاهش بسیاری از هزینه ‌های دولت، مردم و بنگاه ‌ها می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار