تابناک گزارش می دهد؛
تابناک / حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری عصر امروز در مراسم معارفه نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت اظهار داشت: درخت پربرکت انقلاب اسلامی به 40 سالگی رسید و 14 است که مردم ما از سایه این شجره طیبه بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۵۸۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶ 05 April 2018

 

در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در گیلان چه گذشت؟ 

 

امیدوارم آینده استان گیلان در حوزه‌های فرهنگی و ایمانی به‌ویژه برای جوانان آینده بهتری باشد

 

تابناک / حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری عصر امروز در مراسم معارفه نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت اظهار داشت: درخت پربرکت انقلاب اسلامی به 40 سالگی رسید و 14 است که مردم ما از سایه این شجره طیبه بهره‌مند هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه شاخ و برگ شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران در سراسر کشورهای اسلامی امتداد پیدا کرده است تصریح کرد: نمازهای جمعه یکی از اصلی‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی است.

حاج‌علی‌اکبری نمازهای جمعه را اصلی‌ترین محل ایجاد وحدت، بصیرت و تبیین معارف و مواضع انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: نمازهای جمعه از ابتدای انقلاب محلی برای سازماندهی تجمعات اجتماعی بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری خدمت به مردم گیلان را خدمت به هویت کشور می‌دانند تصریح کرد: از نظر رهبری استان گیلان نماد هویت ایران اسلامی است و مردم گیلان باید به این امر افتخار کنند.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به سوابق درخشان آیت‌الله قربانی و تجلیل از او خاطرنشان کرد: انتصاب آیت‌الله فلاحتی را تبریک می‌گویم و امیدوارم آینده استان گیلان در حوزه‌های فرهنگی و ایمانی به‌ویژه برای جوانان آینده بهتری باشد.

 

آیت‌الله قربانی باعث افتخار استان هستند و در هرجایی که نامشان برده می‌شود نامشان به انقلابی گری و صداقت شناخته می‌شود / در هر نشستی صفا و صمیمیت آیت‌الله را قلبا حس می‌کردیم

 

تابناک / استاندار گیلان با بیان اینکه حجت‌الاسلام فلاحتی می‌تواند تعامل و همگرایی را در استان تقویت کند گفت: استان نیازمند وحدت بیشتر و تعامل مضاعف است تا با استفاده از مواهب و ظرفیت‌های موجب شکوفایی آن را شاهد باشیم.

مصطفی سالاری عصر امروز در آیین تکریم و معارفه نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام‌جمعه رشت در سالن غدیر استانداری اظهار کرد: در هر نشستی صفا و صمیمیت آیت‌الله قربانی را قلبا حس می‌کردیم.

وی با نقش پدرانه آیت‌الله قربانی افزود: آیت‌الله قربانی باعث افتخار استان هستند و در هرجایی که نامشان برده می‌شود نامشان به انقلابی گری و صداقت شناخته می‌شوند.

استاندار گیلان با اشاره به آثار و تألیفات علمی آیت‌الله قربانی گفت: تألیفات آیت‌الله قربانی از هویت گیلان است و امیدواریم کماکان از اثرات علمی آن بهره‌مند شویم.

سالاری با اشاره به ظرفیت عظیم استان بیان کرد: گیلان در تاریخ مبارزاتی خود افتخارات متعددی دارد و با داشتن عالمان و فرهیختگان نمونه است.

وی با اشاره به مواهب طبیعی و خدادادی افزود: باید در راستای بهبود وضعیت و معیشت مردم با توجه به ظرفیت‌های گام‌های اساسی برداریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه حجت‌الاسلام فلاحتی می‌تواند تعامل و همگرایی را در استان تقویت کند گفت: استان نیازمند وحدت بیشتر و تعامل مضاعف است تا با استفاده از مواهب و ظرفیت‌های موجب شکوفایی آن را شاهد باشیم.

 

به رهبری از عجز خود در اقامه نماز جمعه نامه نوشتم و رهبری هم پذیرفت


تابناک / نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسی مرا از نمایندگی ولی‌فقیه برنداشته گفت: من به مقام معظم رهبری از عجز خود در اقامه نماز جمعه نامه نوشتم و رهبری هم پذیرفت و کناره‌گیری ما موافقت کرد.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی عصر امروز در آیین تکریم و معارفه نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام‌جمعه رشت در سالن غدیر استانداری با اشاره به بهار و زنده شدن بعد از موت طبیعت اظهار کرد: با آغاز بهار و نزول بارش‌های آسمانی سرسبزی همه‌جا را فرامی‌گیرد اما این سبزی پایدار نیست و با وزش باد از بین می‌رود.

وی با تشبیه بهار و مسئولیت در دنیا افزود: مسئولیت‌ها در این دنیا همیشگی نیست و زودگذر هستند و علاوه بر زودگذر بودن بر غره انسان نیز افزوده می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه باید از فرصتی که به انسان داده‌شده درست استفاده شود گفت: 85 سال از عمر من گذشته که حدود 70 سال آن را طلبه بوده و هستم و 65 سال آن را درراه تبیین دین و مبارزه با استکبار و پیروی از امام و رهبری گذرانده‌ام.

نماینده سابق ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به پشت سر گذاشتن دوران سخت قبل از انقلاب گفت: در دادگاه‌های قبل از انقلاب به دلیل تبلیغ امام محاکمه شدم درحالی‌که هیچ‌کس سلام ما را جواب نمی‌داد اما با پیروزی انقلاب اسلامی دوران بهار ما آغاز شد و توانستیم به جامعه خدمت کنیم.

آیت‌الله قربانی به تشریح دلیل استعفا خود از مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در آن زمان کتب‌هایی در خصوص وهابیت نوشته و توزیع‌شده بود که به دلیل کمبود وقت از نمایندگی مجلس استعفا کردم و مشغول به نوشتن کتاب در جواب کتب وهابی شدم.

وی با اشاره به ناتوانی در اقامه نماز جمعه گفت: دو بار در ایراد خطبه‌ها حالم به هم خورد و در پی آن نامه‌ای به رهبری نوشتم و از عجز خود در اقامه نماز جمعه اطلاع دادم و الحمدالله عالمی دانشمند در تصدی نمایندگی ولی‌فقیه در استان منصوب‌شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خواستار وحدت‌گرایی و لزوم تعامل همه‌جانبه از سوی نماینده ولی‌فقیه جدید در استان شد و گفت: استان بیش از هر چیزی دیگری نیازمند تعامل و وحدت همه‌جانبه است.

آیت‌الله قربانی با اشاره به مشکلات اقتصادی و اشتغال در استان گیلان گفت: تاکنون 627 خانه محرومین برای شهروندان رشت با همکاری خیرین و نیکوکاران در شهر رشت ساخته‌ام و لازم است گره‌های اقتصادی در گیلان به همت همه‌جانبه باز شود.

وی با اشاره به ساخت فاز نخست حوزه علمیه امیرالمومین (ع) رشت گفت: باید در گیلان طلابی تربیت شوند که پیرو راه آیت‌الله بهجت باشند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسی مرا از نمایندگی ولی‌فقیه برنداشته گفت: من به مقام معظم رهبری از عجز خود در اقامه نماز جمعه نامه نوشتم و رهبری هم پذیرفت و کناره‌گیری ما موافقت کرد.

 

محمدی‌گلپایگانی: علاقه مردم به مقام معظم رهبری علاقه‌ای الهی است


رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه علاقه مردم به رهبری علاقه‌ای الهی و معنوی است گفت: بنا بر آیات قرآن کسانی که اعمالشان برای خدا باشد خداوند نیز محبتشان را در دل مردم قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد محمدی گلپایگانی عصر امروز در مراسم معارفه نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان اظهار داشت: من خاطره خوشی از استان گیلان دارم و آن هم مربوط به سفر مقام معظم رهبری به گیلان و استقبال چشمگیر مردم از ایشان است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه علاقه مردم به رهبری علاقه‌ای الهی و معنوی است خاطرنشان کرد: بنا بر آیات قرآن کریم کسانی که اعمالشان برای خدا باشد خداوند نیز محبتشان را در دل مردم قرار می‌دهد.

محمدی گلپایگانی با اشاره به برکات و فضائل ماه رجب تصریح کرد: ولادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) اصلی‌ترین روز این ماه است چرا که حضرت علی(ع) فردی بود که در لیلةالمبیت حاضر شد تا جان خود را فدای پیامبر‌اکرم(ص) کند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار