مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان عنوان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته و با استفاده از ظرفیت خیرین، طی ۱۰ روز آینده «مجمع خیرین مسجد ساز» در استان تشکیل خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 30 April 2018
مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان عنوان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته و با استفاده از ظرفیت خیرین، طی ۱۰ روز آینده «مجمع خیرین مسجد ساز» در استان تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مرتضی حسنی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروزه یکی از مباحث مهم در حوزه مهدویت، بستر سازی است.

وی با بیان اینکه بستر سازی در تحقق حدیث «بهترین اعمال انتظار فرج است» است افزود: امام زمان (عج) در جامعه‌ای زنده، پویا و با نشاط ظهور خواهد کرد لذا باید همه با یکدیگر با استفاده از شیوه‌های مختلف زمینه معرفت افزایی و به تبع زمینه ظهور امام عصر را فراهم آورد.

موج آفرینی و فرهنگ سازی مهدوی از اهداف بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج)

حجت‌الاسلام حسنی حلم اضافه کرد: در این راستا بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) با برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌ها و نهاد‌های مردمی به دنبال موج آفرینی و فرهنگ سازی در جهت برگزاری برنامه‌های متنوعی در این حوزه است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان ادامه داد: بنیاد مهدویت یک مجموعه مردمی بوده که نقش اصلی آن سیاست گذاری و جهت دهی برنامه‌های مهدوی است، اما در برخی موراد ورود یافته و فعالیت‌های اجرایی نیز انجام می‌دهد، امروز مجمع خیرین مهدوی متشکل از هزار و ۲۰۰ نفر در سطح استان، کمک‌های خوبی به این مجموعه دارند.

وی عنوان کرد: فرهنگ سازی مهمتر از موج افرینی است اگر بتوان همراه موج آفرینی فرهنگ سازی را نیز در نظر داشت بی شک برنامه‌های خوبی در این راستا انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این مجموعه با همکاری سایر دستگاه‌ها برنامه‌های مختلفی ویژه نیمه شعبان خواهد داشت عنوان کرد: برپایی غرفه‌های مهدویت جهت پاسخگویی به شبهات در پیاده راه بوعلی و ایستگاه نقاشی توسط کانون پرورش فکری در همان محل از جمله برنامه‌های این ایام است.

حجت‌الاسلام حسنی حلم ابراز کرد: نورافشانی و تبلیغات شهری توسط شهرداری در میدان امام و پیاده راه بوعلی، برگزاری سنت حسنه احیا نیمه ماه شعبان در مسجد مهدیه همدان و برخی مساجد شهرستان‌ها و برگزاری مسابقات جام مهدویت توسط اداره ورز و جوانان از دیگر برنامه‌های قابل ذکر است.


برنامه‌های فرهنگی بنیاد حضرت مهدی (عج) در نیمه شعبان

مدیر بنیاد حضرت مهدی (عج) استان گفت: این مجموعه با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه جهت آشنایی هر چه بیشتر مردم با معارف و مباحث انتظار و ظهور در ۱۶ مسجد و امامزاده برنامه خواهند داشت.

وی ادامه داد: اعزام بیش از ۱۵۰ مبلغ به مساجد و مناطق محروم استان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه، برگزاری جشن نیمه شعبان در در همه مدارس استان و قرائت دعای عهد در مدارس و مساجد و برپایی غرفه‌های صلواتی در ۶ نقطه از شهر با همکاری اتاق اصناف از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان است. 

حجت‌الاسلام حسنی حلم یادآور شد: پرواز آرزو‌ها ویژه برنامه کانون پرورشی کودکان در مجتمع فرهنگی عین القضات و برگزاری جشن شعبان توسط کمیته امداد برای خانواده‌های تحت پوشش این مجموعه و اعزام ۲۰۰ نفر از دختران مددجو به سفر زیارتی قم از فعالیت‌های دیگر در این ایام خواهد بود.

وی گفت: همایش مبلغین استان و عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب، طرح ماشین نویسی به همت بنیاد مهدویت خواهران، ویژه برنامه جشن میلاد نیمه شعبان در عباسیه جولان در دو نوبت صبح و بعدظهر، برنامه احیا نیمه شعبان در حوزه‌های علمیه خواهران ویژه آحاد مردم از دیگر برنامه‌های قابل اشاره در این حوزه است

مدیر بنیاد حضرت مهدی (عج) استان با اشاره به اینکه تولید و پخش پوستر‌های مهدوی توسط ادراه ارشاد انجام خواهد گرفت یادآور شد: بیش از ۴۰۰ مسجد به صورت مردمی مجری برنامه‌های نیمه شعبان خواهد بود، کانون‌های مهدویت در سطح دانشگاه‌ها نیز در این روز ویژه برنامه خود را برگزار خواهند کرد.

حجت‌الاسلام حسنی حلم با تأکید بر اینکه بنیاد مهدویت خواهران یکی از فعال‌ترین بنیاد‌های کشور با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب است یادآور شد: بنیاد مهدویت در بخش خواهران روز سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه نخستین نمایشگاه حمایت از کالای ایرانی را برپا خواهند کرد.

مدیر ستاد اقامه نماز از مسابقه عکس انتظار در این ایام خبر داد و گفت: مسابقه عکس و عکس نوشت انتظار به مناسبت نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی (عج) برگزار می‌شود، علامندان می‌توانند تا آثار خود را تا ۳۱ خرداد ماه به آدرس mahdaviat.ir و پست الکترونیکی info@mahdaviat.ir ارسال کنند.

وی ادامه داد: نماز از مهمترین اعتقادات فکری و عملی هر انسانی است، یکی از کارکرد‌های حکومت مهدوی ترویج نماز و تحقق احکام قرآن است، انسان از رهگذر نماز به قرب الی الله می‌رسد، تربیت، ادب، دوری از شرق و غرب و ... همگی در نماز مشهود است.

حجت‌الاسلام حسنی حلم افرود: ایجاد جامعه‌ای با نشاط و به دور از هرگونه بدی و پلیدی، خیر دنیا و آخرت در گرو اقامه نماز است، هیج شیوه‌ای مهمتر از رفتار و کردار انسانی نخواهد بود، اگر رفتار انسانی نمازی شود دیگران به دنبال او خواهند آمد و پیرو او می‌شوند.

برگزاری ۱۳۰ نشست تخصصی نماز در حوزه دانشجویی و دانش آموزی

مدیر ستاد اقامه نماز استان اشاره‌ای به برنامه‌ای این مجموعه در سال ۹۷ داشت و گفت: برنامه‌های اقامه نماز در سه بخش فرهنگی، آموزشی و نظارتی و ارزیابی انجام خواهد شد که هریک فعالیت‌ها و دستورالعمل‌های خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: برگزاری ۱۳۰ نشست تخصصی با عنوان نماز و شیوه‌های دعوت به نماز در حوزه دانش آموزی و دانشجویی، برگزاری مسابقات کتاب خوانی نماز ویژه آحاد مردم و اجلاس استانی نماز از جمله برنامه‌های حوزه فعالیت‌های فرهنگی است.

حجت‌الاسلام حسنی حلم بیان کرد: برگزاری دوره تربیت مربی کودک و نوجوان و خانواده، کارگاه آموزشی نماز ویژه خانواده‌ها تحت عنوان «خانواده‌های مطهر»، برگزاری دوره آموزشی معارف نماز ویژه اصناف، برپایی کارگاه آموزشی فرهنگ سازی نماز در خانواده‌ها از جمله فعالیت‌های حوزه آموزش است.

مدیر بنیاد حضری مهدی (عج) استان اظهار کرد: دوره آموزشی و توانمند سازی معلمان سوم ابتدایی دختر، دوره آموزشی «مبین» ویژه دانش آموزان متوسطه اول و دوم و دوره آموزشی «نیک» ویژه کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی و همچنین دوره آموزشی و توانمند سازی شیوه‌های انس کودکان و نوجوانان با نماز در ۶ جلسه از دیگر فعالیت‌های بخش آموزش است.

وی یادآور شد: نظارت و ارزیابی به عنوان سومین حوزه فعالیت ستاد اقامه نماز در راستای منویات مقام معظم رهبری و آیه شریفه: «إِنَّا مَکَّنَّا لَهُ فِی الْأَرْضِ وَآتَیْنَاهُ مِن کُلِّ شَیْءٍ سَبَبًا؛ ما در زمین به او امکاناتى دادیم و از هر چیزى وسیله‏اى بدو بخشیدیم» (کهف/ ایه ۸۴) است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان عنوان کرد: طبق آیه شریفه، در نگاه اسلامی فرد متمکن باید علمدار و سردمدارد اقامه نماز باشد، اقامه نماز فراتر از خواندن این فریضه الهی است.

حجت‌الاسلام حسنی حلم با اشاره به اینکه ملاک ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در حوزه نماز، توافق نامه منعقد شده مابین وزارت خانه‌ها، ستاد اقامه نماز و ریاست جمهور است گفت: سال گذشته ۲۷ دستگاه اجرایی استان با کسب نمره ۹۰-۸۱ در استان مورد تقدیر قرار گرفتند و مابقی شایسته تقدیر و یا مورد تذکر قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه امروز برای انجام کار‌های نمازی در دستگاه‌های اجرایی مانعی وجود ندارد گفت: مقوله نماز نه سیاسی است و نه اقتصادی، کاری فرهنگی به معنای واقعی و الهی است.

مدیر بنیاد حضری مهدی (عج) استان با بیا اینکه هزار و ۷۰۰ مسجد در استان وجود دارد گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته و با استفاده از ظرفیت خیرین، طی ۱۰روز آینده «مجمع خیرین مسجد ساز» در استان تشکیل خواهد شد، در این راستا در بسیاری از مناطق محروم شاهد ساخت مسجد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام حسنی حلم یادآور شد: برگزاری جشن تکلیف ویژه فرزندان کارکنان ادارات به صورت متمرکز، تجلیل از خادمان و فعالان نماز در دستگاه‌های اجرایی و تلاش در جهت پخش صدای اذان از سردرب ادارات هنگام نماز و اتمام جلسات با پخش صدای اذان از دیگر برنامه‌های این مجموعه در سال ۹۷ خواهد بود.

وی از برگزاری جشنواره آثار نماز خبر داد و گفت: امسال با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان نمایشگاه آثار نماز اعم از خطاطی، نقاشی، نرم افزاری و ... در استان برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار