نماینده بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان مطرح کرد
نماینده بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان گفت: مصوبه شهرک انرژی ماهشهر را اخذ کردیم و در صورت اجرایی شدن آن حدوداً 10 تا 15 هزار شغل ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 19 May 2018

علی گلمرادی در خصوص مشکلات اشتغال در شهرستان ماهشهر، اظهار کرد: بیکاری امروز مربوط به بی تدبیری و بی برنامگی مسئولان در طی چندین سال گذشته است.

وی گفت: در گذشته باید ظرفیت‌های تولید به شکل مطلوب‌تری ایجاد می‌شد و کلنگ‌زنی‌های بیشتری صورت می‌گرفت تا امروز شاهد افزایش آمار بیکاری نباشیم.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص وظایف مجلس نسبت به اشتغال، گفت: ما به عنوان نماینده مردم باید این دغدغه را فریاد بزنیم، قانون‌گذاری کنیم و از مسئولان اجرای آن را مطالبه کنیم. امروز رویکرد مجلس بر اساس برنامه ششم توسعه این است که ارائه تسهیلات برای زیرساخت‌های تولیدی و ایجاد اشتغال اجرایی شود.

وی افزود: باید بدانیم اگر امروز به مشکلات اشتغال نپردازیم در آینده بر تعداد بیکاران و مشکلات مربوط به آن افزوده می‌شود.

گلمرادی بیان کرد: شهرک انرژی که نمایندگان در ادوار گذشته نیز پیگیر آن بودند را در دستور کار قرار دادیم و مصوبه آن را اخذ کردیم که اکنون استاندار در حال انجام مطالعات اجرای این طرح است و در صورت اجرایی شدن آن حدوداً 10 تا 15 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص اجرای فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی بیش از ده جلسه با وزیر نفت گرفته شد که در نهایت این طرح مجدداً احیا شد. البته مشکلاتی در زمینه محیط زیست دارد که پس از مرتفع شدن آنها بلافاصله این طرح اجرایی خواهد شد.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طبق مصوبه جدید مجلس، ارزش افزوده صنایع شهرستان بندر ماهشهر براساس سرانه جمیعت در سطح استان توزیع می‌شود و با تحقق این موضوع ارزش افزوده به یک اندازه به بندر ماهشهر و شهرستان‌های دیگر داده می‌شود. در صورتی که مردم بندر ماهشهر در معرض آلودگی زیست محیطی هستند و عادلانه نیست همانند سایر شهرستان‌های استان ارزش افزوده دریافت کنند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار