مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه رونق صنعت گردشگری در همدان موجب توسعه صنعت کشاورزی استان می‌شود، گفت:معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان، نیازمند مشارکت مردم است.
کد خبر: ۶۱۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ 30 May 2018
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه رونق صنعت گردشگری در همدان موجب توسعه صنعت کشاورزی استان می‌شود، گفت:معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان، نیازمند مشارکت مردم است.

به گزارش تسنیم، علی مالمیر در همایش همدان ۲۰۱۸ و توسعه کشاورزی، اظهار داشت: در حوزه جهاد کشاورزی هم به لحاظ وظایف ذاتی دستگاه و مشترکاتی که بین گردشگری و کشاورزی است فصل مشترکی داریم که می‌توانیم با توسعه صنعت گردشگری شاهد توسعه کشاورزی هم باشیم.

وی تصریح کرد: دغدغه همه ما این است که با تقویت و فزایش تولید محصولات کشاورزی استانی شاهد رشد اقتصادی و در نتیجه سهم بیشتری از تولید ناخالص ملی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ابراز کرد: توجه به حوزه گردشگری و افزایش ورود گردشگران به استان موجب رشد اقتصادی و کاهش بیکاری در استان است.

مالمیر با بیان اینکه دارای حوزه‌های مختلف گردشگری مانند روستا‌های هدف، گردشگری غذایی، ادبی، ورزشی و ... هستیم، خاطرنشان کرد: اگر قرار است شاهد رشد صنعت گردشگری در استان همدان باشیم باید همه دستگاه‌های ذینفع هم در این راه به ما کمک کنند.

وی گفت: حوزه‌های مختلف استان از رونق گردشگری ذینفع خواهند شد چرا که صنعت گردشگری در رونق سایر صنایع هم موثر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه برگزاری رویداد مهم همدان ۲۰۱۸ از ابعاد مختلفی بر توسعه استان اثر می‌گذارد، تصریح کرد: گردشگران یک گردش مالی را با حضور تعدادی مهمان در آن مقصد خواهد داشت.

مالمیر افزود: ما استانی هستیم که با توجه به داشته‌هایمان و هنر صنایع دستی جزو پنج استان برتر کشور هستیم بنابراین برگزاری رویداد ۲۰۱۸ به ما کمک می‌کند تا همدان را در داخل و خارج از کشور معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: جذب مردم و مشارکت‌های مردمی در زمینه معرفی استان همدان از خلا‌هایی است که احساس می‌شود؛ اگر همه مردم به عنوان میزبان در این رویداد مهم و اثرگذار مشارکت کنند می‌توانیم بازخورد خوبی را داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: امسال شاهد دو رویداد با اهمیت هستیم که یکی از آن انتخاب استان همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیاست و دیگری میزبانی چهلمین نشست اعضای سازمان گردشگری جهانی است که در آبان ماه با حضور بزرگان صنعت گردشگری دنیا برگزار می‌شود.

مالمیر با بیان اینکه در طول یک سال به عنوان پایتخت و شهر گردشگری کشور‌های آسیایی معرفی شده‌ایم، ابراز کرد:اگر بتوانیم هر محصولی که تولید می‌شود در همدان ۲۰۱۸ تبلیغ کنیم در کشور‌های دیگر هم معرفی و تبلیغ می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار