اولین نشست هم اندیشی ارتقاء سطح رسانه با محوریت قرآن و عترت شنبه شب در مصلی قائمشهر برگزار شد و در این نشست نمایندگان موسسات قرانی مازندران خواهان ارتباط نزدیکتر رسانه ها با این موسسات شدند.
کد خبر: ۶۱۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 03 June 2018

به گزارش تابناک : این نشست با حضور امام جمعه شهرستان قائمشهر ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، معاون قرآن و عترت این اداره کل ، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران و برخی از مسئولین شهرستانی در مصلی جمعه قائمشهر برگزار شد .
بیش از 50 نماینده از رسانه های استان اعم از خبرگزاری ها ، صدا و سیما ، روزنامه های سراسری و استانی و رسانه مجازی و سایت ها و همچنین موسسات قرآنی در این نشست حضور داشتند.
در استان مازندران بیش از 200 موسسه قرآنی وجود دارد که در زمینه های مختلف آموزشی ، پژوهشی و تبلیغی فعالیت می کنند.
هدف از برگزاری این نشست بحث و تبادل نظر نمایندگان موسسات قرآنی با رسانه ها در باره چگونگی برقراری ارتباط بیشتر برای انعکاس فعالیت های قرآنی در جامعه عنوان شد.
نمایندگان موسسات قرآنی در این نشست از اصحاب رسانه خواستند تا قرآن را برای همه اقشار جامعه فراگیر کنند .
اصحاب رسانه هم در این نشست از موسسات قرآنی خواستند تا برای نشر اخبارشان به آنان اطلاع رسانی کنند تا این تبادل به خوبی انجام شود.
معاون قران و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این نشست از تشکیل کارگروه تبلیغ و ترویج قران در این اداره کل خبر داد و گفت : این کارگروه بر اساس شرح و وظایف ارتقاء سطح رسانه با محوریت قرآن و عترت را بر عهده دارد و اولین هم اندیشی را با حضور امام جمعه قائمشهر برگزار کرده ایم .
محمد فوقی هدف از برگزاری این نشست را اعلام انتظارات موسسات قرآنی از اصحاب رسانه و انتظارات اصحاب رسانه از موسسات قرانی اعلام کرد.
وی با اعلام اینکه بیش از 200 موسسه قران و عترت در شهرهای مختلف استان مازندران فعالیت دارد ، گفت : این موسسات در زمینه های مختلف آموزشی ، پژوهشی و تبلیغی به فعالیت مشغول هستند.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین حمایت از موسسات قرانی را نظارت بر این موسسات اعلام کرد و گفت که این حمایت ها به شیوه های مختلف مخصوصا در سبک زندگی دینی قرار است تا به ترویج آن بپردازیم .
نماینده مردم مازندران در مجلس خرگان رهبری در این نشست گفت : قرآن به امام راحل ( ره ) اندیشه ، هویت داده است و به انقلابیون انگیزه داد تا به قیام بپردازند. 
حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی با بیان اینکه قرآن برای همگان است ، گفت : اگر مسلمانی قرآن را نیاموزد ، نوعی عیب و نقص برای او به وجود می آید . 
وی با اعلام اینکه آموختن و آموزش دادن قرآن کریم منزلت فراوانی دارد ، بیان کرد : در این راستا پیامبر اسلام فرموده کسی که به فرزند خود قرآن بیاموزد مثل آن است که حج خانه خدا را به جا آورده باشد. 
معلمی همچنین در این نشست از اصحاب رسانه و اعضا قرآنی خواست تا کمیسیونی از دستگاه های فعال ذی ربط قرآنی را تشکیل دهند. 
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در این نشست با بیان اینکه در استان مازندران 530 هزار دانش آموز وجود دارد ، گفت که از این تعداد حدود 200 هزار نفر به فعالیت های قرآنی علاقه مند هستند و اصولا در مسابقات شرکت به عمل می آورند . 
محمد شعبانی با اعلام اینکه آموزش و پرورش بضاعت بسیار بالایی دارد ، افزود : ما در استان مازندران 100 دانش آموز حافظ کل قرآن کریم داریم که امسال در دهه سوم ماه مبارک رمضان بنا است تا از این تعداد تجلیل به عمل آید. 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این نشست گفت : این نشست ها باعث می شود تا همراهی و همدلی خوب بین اصحاب رسانه و چهره های قرآنی فراهم شود و اصحاب رسانه هم باید اینگونه نشست ها را پربار ببینند. 
احد جاودانی بیان کرد : ما به یک عامل و همکاری همه جانبه نیازمندیم تا با نتایج های بهتر بتوانیم راه کار مهمی ارائه دهیم . 
این نشست با همت معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.
در این نشست بنا شد تا موسسات قرآنی در اجرای سیاست های قرآنی نظام و رسانه هم در انتشار تولید گام بردارند .

 
 
 
منبع : ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار