مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان همدان از آموزش معتادان بهبودیافته در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان متعهد به آموزش ۵۷۰ نفر در سال ۹۷ شده بود که از این تعداد تا کنون ۴۳۷ نفر را آموزش داده است.
کد خبر: ۶۲۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳ 28 June 2018
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان همدان از آموزش معتادان بهبودیافته در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان متعهد به آموزش ۵۷۰ نفر در سال ۹۷ شده بود که از این تعداد تا کنون ۴۳۷ نفر را آموزش داده است.

به گزارش ایسنا، وهب مختاران در گزارشی از عملکرد آموزش در بخش کاهش آسیب‌های اجتماعی در سال ۹۶ ارائه کرد و افزود: فنی‌وحرفه‌ای به عنوان موتور محرک اشتغال استان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و برگشت معتادان و مهارت‌آموزی آنان در سال ۹۶ تعداد ۲ هزار و ۷۱ نفر را در رشته‌های برقکاری ساختمان، تعمیر کولرگازی و لوازم‌خانگی گردنده، منبت‌کاری، رایانه، اتومکانیک، خیاطی، قلاب‌بافی، کشت‌وکار گلخانه‌ای، کارآفرینی، نقاشی روی سفال و پرورش ماهی‌های زینتی آموزش داده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح اعتباری افزون بر ۵ هزار و ۱۷۰ میلیون ریال هزینه شده است، ادامه داد: این طرح با هدف توانمندسازی و ایجاد زمینه مناسب برای بازگشت معتادان به جامعه اجرا شده است.

مختاران در ادامه از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در همدان به عنوان پایلوت ۵ استان کشور خبر داد و اظهار کرد: استان‌های گلستان، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، کهکیلویه و بویراحمد و همدان طی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت کشور موظف به برگزاری طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شدند.

وی اعتبار صرف شده برای اجرای این طرح را ۱۰ هزار میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: ۸۴۷ نفر از زنان سرپرست خانوار در رشته‌های میناکاری سفال، نازک‌دوزی زنانه، سری‌دوزی حرفه‌ای، قالی‌بافی، کارآفرینی، آرایش و پیرایش زنانه، ملانتو و دوزنده چادر و مقنعه، چرم‌دوزی و قل‌مزنی آموزش دیده‌اند.

مختاران درباره آموزش معتادان بهبودیافته در سه ماهه نخست امسال نیز گفت: از ۵۷۰ نفر که تعهد آموزش فنی‌وحرفه‌ای در سال ۹۷ بوده است، تعداد ۴۳۷ نفر تا کنون در رشته‌های برق‌کاری ساختمان، پرورش زنبورعسل، اتومکانیک، معرق‌کاری، رایانه، کشت‌وکار گلخانه‌ای، میناکاری سفال، تعمیر لوازم‌خانگی برقی و کولر آبی، خیاطی، پرورش ماهی‌های آکواریومی و کارور گیاهان دارویی آموزش دیده‌اند.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را ۱۰ هزار و ۹۲ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: مهارت‌جویان پس از طی دوره‌های آموزشی با کسب نمرات بهتر از سوی سازمان زندان‌ها، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی مورد حمایت و معرفی برای اخذ تسهیلات خوداشتغالی و یا معرفی به کارفرمایان قرار می‌گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار