شهردار همدان از ساخت خانه هنرمندان در مدرسه صالحان در محله کلپا خبر داد و گفت: ساخت بوستان مشاهیر در باغ ایرانیان و ساماندهی تابلو‌های سردرب خیابان بوعلی و میدان امام (ره) نیز در دستور کار است.
کد خبر: ۶۲۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 03 July 2018

شهردار همدان از ساخت خانه هنرمندان در مدرسه صالحان در محله کلپا خبر داد و گفت: ساخت بوستان مشاهیر در باغ ایرانیان و ساماندهی تابلو‌های سردرب خیابان بوعلی و میدان امام (ره) نیز در دستور کار است.

به گزارش فارس، جلسه حفظ فضای سبز شهری و زیباسازی سطح شهر همدان با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، شهردار، معاون خدمات شهری و معاون شهرسازی، مدیران عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، حمل و نقل و ترافیک و عمران، مدیر اداره پیشگیری و رفع سد معبر، مدیران فنی مناطق چهارگانه و کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در دفتر حوزه معاونت خدمات شهری تشکیل شد.

شهردار همدان در این جلسه با بیان اینکه در توسعه و مدیریت شهری واحد‌های زیرمجموعه شهرداری باید جزئیات شهر در نظر گرفته شود، اظهار کرد: در بحث آموزش شهروندی نیز باید به طور ویژه اقدام شود.

عباس صوفی انبوه‌کاری درختان در سطح فضای سبز را یکی از سیاست‌های شهرداری در حفظ و توسعه فضای سبز دانست و گفت: یکی از طرح‌های توسعه فضای سبز شهری ایجاد کمربند سبز شهر همدان است که در آینده‌ای نزدیک قابل اجراست.

وی بیان کرد: برای داشتن شهری ایده‌آل با رعایت اصول زیباسازی در تمام فعالیت‌های شهرداری از جمله آسفالت معابر، رنگ آمیزی، کاشت گونه‌های گیاهی، تأسیسات و مبلمان شهری و نورپردازی، نقاشی دیواری، جداره سازی، المان‌ها و... باید اصول خلاقانه و نوآورانه زیباسازی اعمال و موجب آرامش بصری شهروندان شود.

شهردار همدان اصلاح و بهبود مبلمان شهری را یکی از عوامل مهم در رضایت‌مندی شهروندان برشمرد و افزود: این امر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ از مشکلات بصری شهر به راحتی عبور نکنیم و هرجا در سطح شهر معایب و نواقصی وجود دارد آن را برطرف کنیم.

وی از ساخت خانه هنرمندان در مدرسه صالحان خبر داد و تصریح کرد: ساخت بوستان مشاهیر در باغ ایرانیان و ساماندهی تابلو‌های سردرب خیابان بوعلی و میدان امام (ره) نیز در دستور کار است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان نیز یادآور شد: فضا‌های سبز در روحیه شهروندان بسیار تأثیرگذار است و نقش بسزایی در پاکیزگی هوای شهر دارند.

رضوان سلماسی خاطرنشان کرد: ضرورت ایجاد کاربری‌های جدید شهری، برای پاسخگویی به نیاز‌های روزافزون شهرنشینان به تدریج باعث کاهش سهم فضای سبز و باغ‌های شهری شده و کمبود آن می‌تواند اختلالات جدی در شهر‌ها به وجود آورد.

وی ادامه داد: توسعه فضای شهر و انجام پروژه‌های عمرانی نباید باعث از بین رفتن درختان و فضای سبز شود و باید برای حفظ فضای سبز شهری تلاش کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز با تأکید بر ارائه راهکار‌های مناسب برای حفظ زیبایی شهر و فضای سبز، اظهار کرد: از کارشناسان و مسوولان انتظار می‌رود با بررسی مسائل گوناگون سطح شهر و آنالیز مشکلات در جلسه‌های تخصصی با هدف بهبود و ارتقاء سطح خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام کنند.

وحید علی‌ضمیر در ادامه گفت: یک دستورالعمل اجرایی برای حفظ و جلوگیری از تخریب فضای سبز در جریان عملیات عمرانی و توسعه شهری از طرف سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری ارائه شد تا کمترین آسیب به فضای سبز شهری وارد شود.

بابک آزاد سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان نیز با اشاره به جمع‌آوری ۳ هکتار چمن و جایگزینی آن با گونه‌های کم آب‌بر، بیان کرد: توزیع ۲۰ هزار اصله نهال بین شهروندان و کاشت بالغ بر ۴ هزار و ۸۰۰ اصله درخت در معابری که فاقد درختکاری بود طی سه ماه گذشته انجام شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار