طرح دوفوریتی نامگذاری روز ورود حضرت معصومه(س) به قم، به عنوان "روز قم" با حداکثر آرای اعضای شورای اسلامی شهر قم به تصویب رسید.
کد خبر: ۶۳۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ 31 July 2018

به گزارش تابناک قم، حسن مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم شامگاه دوشنبه در پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به طرح دوفوریتی در نامگذاری "روز قم" توضیح داد: قم دارای ظرفیت های گردشگری و زائرپذیری است و یکی از مسائل مهم شهری معرفی این جاذبه هاست.

وی تصریح کرد: در بسیاری از کشورها در جهت تقویت برنامه های فرهنگی و گردشگری و مذهبی، یک روز را به نام یکی از شهرهای مهم اختصاص می دهند. در این کشورها با معرفی ظرفیت های گردشگری تلاش می کنند مسافران و گردشگران از سطح جهان را به سمت این شهر جذب کنند.

وی تصریح کرد: نام‌گذاری روزی در تقویم به نام آن شهر تاثیر زیادی در توسعه گردشگری و اقتصادی آن دارد. قم دارای جایگاه ویژه ای است و وجود گرانبهای حضرت معصومه(س) برکت زیادی به این شهر داده است. برآنیم که با نام گذاری روز قم در سالروز تاریخی ورود حضرت معصومه(س) به قم که با شادی و نشاط خاصی توام است این روز را در تقویم ماندگار کنیم.

عبدالله جلالی رئیس شورای شهر قم نیز اظهار کرد: روز قم در کمیسیون فرهنگی مطرح شد و با برگزاری چندین جلسه با دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد و میراث فرهنگی تصمیمی بر نام گذاری چنین روزی اتخاذ شد.

وی بیان کرد: مهم ترین فلسفه نامگذاری روز قم توجه به رویدادهای تاریخی به ویژه ورود کریمه اهل بیت(ع) به این شهر و معرفی جاذبه های مذهبی و گردشگری آن به مردم است.

جلالی عنوان کرد: قرار شد پس از تصویب این روز در شورای اسلامی شهر قم، روز قم در شورای فرهنگ عمومی استان و کشور نیز به تصویب برسد.

پس از بررسی های لازم، طرح دوفوریتی در نامگذاری "روز قم" با حداکثر آرای اعضای شورای اسلامی شهر قم به تصویب رسید.

در ادامه لایحه اخذ مجوز نامگذاری 21 مورد اسامی پیشنهادی برای نامگذاری شوارع و معابر شهر قم قرائت شد که با نظر اعضای شورا مبنی بر جلوگیری از دو اسم شدن خیابان ها و ممانعت از تکرار اسامی و توجه به نام بزرگان و شهیدان در نام گذاری ها به تصویب رسید.

ابراهیم معتمدی قائم‌مقام شهردار قم یادآور شد: فرآیند نام گذاری خیابان ها و معابر قم با بررسی های زیادی انجام می شود.

وی توضیح داد: رویکرد شهرداری در این نام گذاری ها آدرس‌دهی راحت‌ تر به مردم و هویت‌ بخشی به محلات است در این ارتباط درخواست نامگذاری باید از مردم محله ارجاع شود و این نام ها با کوچه ها و معابر اطراف نیز هم‌خوانی داشته باشد.

گفتنی است در این جلسه لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه 96 کشتارگاه با توجه به عملکرد خوب در افزایش درآمدی 500 میلیون تومانی به تصویب رسید.

همچنین لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان زیباسازی از حیث وصولی قطعی حدود 41 میلیارد ریال و از حیث هزینه قطعی 48 میلیارد ریال مصوب شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار