معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: در ابتدای دهه ۹۰ تعداد افراد بی‌سواد استان قم ۴۴ هزار نفر بوده که با تلاش‌های صورت گرفته این رقم امروز به ۳۳ هزار نفر کاهش‌یافته است.
کد خبر: ۶۴۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷ 29 August 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمدرضا هاشمی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی که در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی‌های درست و منطقی درصد بی‌سوادی را کاهش دهیم.

وی با اشاره به تحولات عظیم کشور در مسئله سوادآموزی افزود: درصد زنان باسواد قم در قبل از انقلاب اسلامی در حدود 34 درصد بود که امروز این آمار به بیش از 87 درصد افزایش پیداکرده است همچنین درصد مردان باسواد نیز از 64 درصد قبل از انقلاب اسلامی به 93 درصد افزایش پیداکرده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تأکید بر برخی از نتایج مثبت تشکیل نهضت سوادآموزی گفت: قبل از انقلاب اسلامی درصد افراد باسواد شهرنشین 53درصد بود که امروز به بیش از 90 درصد افزایش پیداکرده است، همچنین درصد افراد باسواد روستاهای کشور در قبل از انقلاب 30 درصد بوده که در حال حاضر به بیش از 80 درصد افزایش یافته است.

هاشمی با ابراز خرسندی از کاهش آمار بی‌سوادی در استان قم ادامه داد: در ابتدای دهه 90 تعداد افراد بی‌سواد استان قم 44 هزار نفر بوده که با تلاش‌های صورت گرفته این رقم امروز به 33 هزار نفر کاهش‌یافته است.

وی با بیان اینکه باید در مسیر ریشه‌کنی بی‌سوادی در قم باشیم، تصریح کرد: از فرصت تبلیغی ایام محرم و صفر می‌توان در ایجاد میل و رغبت عمومی به سوادآموزی استفاده کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره اهمیت برگزاری کلاس‌های سوادآموزی در سطح روستاهای استان خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌هایی که باید در استان قم دنبال شود توجه به برگزاری کلاس‌های سوادآموزی در سطح روستاهای استان است.

هاشمی ادامه داد: شورای پشتیبانی از سوادآموزی باید طرحی را برای کاهش بی‌سوادی در سطح شهر و روستاهای استان تدوین کرده و در اختیار مسئولان استانی قرار دهد، جلسات شورای سوادآموزی باید به صورت مستمر برگزار شود.

وی عنوان کرد: یکی از راهکارهای مناسب در ایجاد میل و علاقه در بین شهروندان استفاده از افراد صاحب نفوذ اجتماعی و فرهنگی و معرفی افراد موفق در این عرصه بوده که امروزه به درجات قابل‌توجه علمی دست پیداکرده اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تأکید بر اهمیت سواد در افزایش بار فرهنگی جامعه ابراز کرد: اگر سطح سواد جامعه افزایش پیدا کند سطح فرهنگی جامعه در عرصه‌های مختلف افزایش پیدا می‌کند.

هاشمی با تأکید بر درصد باسوادی مردم قم ابراز کرد: بیش از 91 درصد از مردم قم باسواد هستند که باید برای ریشه کردن کامل بی‌سوادی در قم تلاش شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار